KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Azerbaijan Grand Prix - Race Day - Baku, Azerbaijan

Williams wyjaśnia, dlaczego wypuścił Colapinto

 

Brak perspektyw na fotel wyścigowy w najbliższym czasie dla Franco Colapinto skłonił Williamsa do „oddania go” ekipie Alpine.

W czwartek ogłoszona została „wieloletnia umowa”, na mocy której Franco Colapinto został kierowcą rezerwowym Alpine na sezon 2025. Tym samym opuścił od szeregi Williamsa, w których był od kilku lat.

„Jesteśmy zadowoleni, że osiągnęliśmy porozumienie z Alpine w sprawie dołączenia Franco do ich zespołu na mocy wieloletniego kontraktu. W dziewięciu pamiętnych wyścigach z Williamsem, wyraźnie pokazał, że zasługuje na miejsce w Formule 1, a my zawsze mówiliśmy, że będziemy go wspierać w znalezieniu takiego” – mówi James Vowles, szef Williamsa.

Oficjalnie władze zespołu z Grove mówią, że decyzja taka została podjęta w trosce o przyszłość kierowcy.



Szef ekipy tłumaczy, że w najbliższej przyszłości w Williamsie nie byłoby miejsca dla Colapinto, a w Alpine jest bardzo duża szansa, że pojedzie już w najbliższym sezonie F1.

„Williams ma jeden z najlepszych składów kierowców w stawce w sezonie 2025 w osobach Alexa Albona i Carlosa Sainza więc wierzymy, że to porozumienie z Alpine daje Franco największe szanse na fotel wyścigowy w 2025 lub 2026 roku” – dodaje Vowles.

„Williams Racing Driver Academy istnieje by odkrywać i rozwijać gwiazdy przyszłości w Formule 1 i dokładnie to zrobiliśmy w przypadku Franco. To buduje nasze mocne tradycje dawania młodym talentom szansy na wejście na najwyższy poziom w motorsporcie. Jesteśmy dumni, że przywróciliśmy Argentynę na mapę Formuły 1 i chcemy podziękować Franco za wszystko, co wniósł do zespołu. Czekamy na potyczki z nim na torze”

 

Trudno sobie wyobrazić, aby do transferu doszło za darmo. W ubiegłym roku – według nieoficjalnych informacji – Williams miał żądać $20 mln od Red Bulla za zwolnienie Colapinto z kontraktu. W przypadku Alpine – bardziej bezpośredniego rywala Williamsa – kwota mogła być podobna lub wyższa.

Colapinto ma być swoistym „straszakiem” na Jacka Doohana. Jeżeli Australijczyk będzie rozczarowywał, w każdej chwili będzie mógł go zastąpić właśnie Argentyńczyk. Internet wymownie reaguje memami na presję, jaką będzie teraz miał Doohan.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Williams

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi