KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kary grafika

Nawet €820 tys. dla FIA z kar za sezon 2024

 

Ponad 400 tys. euro wypłaciły zespoły i kierowcy w ramach kar. Pieniądze trafiły do Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Kary dla kierowców

 

Temat kar nakładanych na kierowców był w ubiegłym sezonie dość głośny. Po pierwsze obowiązywało już zwiększenie ich wysokości do maksymalnie miliona euro. Po drugie, kierowcy często podnosili, że nie wiadomo tak naprawdę, na co przeznaczane są środki z kar. Ten temat poruszyli nawet w swoim oświadczeniu w końcówce sezonu.

Trzeba jednak przyznać, że samych kierowców w minionym roku karano dość rzadko. Bezpośrednio od zawodników FIA otrzymała 77,5 tys. euro. W zawieszeniu pozostaje 62,5 tys. euro.

Największą karę otrzymał Lando Norris za przejście przez tor bez zezwolenia podczas GP Miami. Jej wysokość to €50 tys, ale połowa tej kwoty została zawieszona na rok. Norris będzie musiał zapłacić całość jeżeli do końca maja popełni podobne wykroczenie. Za to samo €25 tys. kary dostał Carlos Sainz. Tu też połowa zostaje w zawieszeniu.

 

Sporą karę otrzymał również Yuki Tsunoda za użycie obraźliwego słowa (re*ard) pod adresem rywala. Od razu musiał zapłacić €20 tys, a w zawieszeniu pozostaje kolejne €20 tys. To właśnie Japończyk musiał wyłożyć najwięcej na poczet kar bowiem dostał też €10 tys. kary za spóźnienie się na ceremonię hymnów.

Ogólnie tylko 5 kierowców zostało ukaranych bezpośrednio przez FIA.

KierowcaKara wypłacona w EuroW zawieszeniu
Yuki Tsunoda30 00020 000
Lando Norris25 20025 000
Carlos Sainz12 50012 500
Charles Leclerc5 0005 000
George Russell5 000
Łącznie77 70062 500

Kary dla zespołów

 

Znacznie więcej musiały zapłacić ekipy. Najwyższa pojedyncza kara wynosiła 25 tys. euro i dostał ją Red Bull za pozwolenie Perezowi na jazdę rozbitym autem.

To właśnie ta ekipa musiała zapłacić najwięcej kar łącznie w minionym sezonie. Każdy zespół zarobił minimum jedną karę finansową:



Zesp󳣹czne kary w euro
Red Bull46 300
Mercedes35 000
Aston Martin15 900
Alpine15 000
Ferrari15 000
McLaren15 000
Sauber11 000
Williams10 300
Haas7 500
RB6 500
Łącznie177500

Najwięcej

 

Są to wszystko jednak kwoty małe, biorąc pod uwagę tę wymierzoną organizatorom GP USA. Bezpośrednio musieli oni zapłacić €150 tys. a w zawieszeniu jest €350 tys. Wszystko to za wtargnięcie kibiców na tor jeszcze przed zjazdem kierowców do boksów. Co ciekawe, organizatorzy tego wyścigu niedawno zapowiedzieli odwołanie się od tej kary.

A oto pełne zestawienie kar z wyszczególnieniem za co zostały przyznane:

 

KtoWysokość w euroW zawieszeniuGPPowód
Organizatorzy GP USA150 000350 000USAWtargnięcie kibiców na tor
Lando Norris25 00025 000MiamiPrzejście przez tor bez zgody
Red Bull25 000KanadyPozwolenie Perezowi na jazdę uszkodzonym bolidem
Yuki Tsunoda20 00020 000AustriiObraźliwe słowa przez team radio
Red Bull20 000Wielkiej BrytaniiPrzeszkadzanie przez Hadjara w treningu
Aston Martin15 000Wielkiej BrytaniiPrzeszkadzanie przez Strolla w treningu
Mercedes15 000Arabii SaudyjskiejPrzeszkadzanie w 2. treningu przez Hamiltona
Carlos Sainz12 50012 500SingapuruPrzejście przez tor bez zezwolenia
Alpine10 000ChinWypuszczenie Gasliego z niedokręconym kołem
McLaren10 000WłochNiebezpieczne wypuszczenie z boksów
Yuki Tsunoda10 000KanadySpóźnienie się na ceremonię hymnów
Haas7 500WłochPrzeszkadzanie przez Magnussena w treningu
Charles Leclerc5 0005 000BrazyliiPrzekleństwo na konferencji prasowej
Alpine5 000USANiebezpieczne wypuszczenie z boksów
Ferrari5 000KatarNiebezpieczne wypuszczenie z boksów
Ferrari5 000SingapuruUżycie niewłaściwych opon w treningu
Ferrari5 000KanadyUżycie opon bez deklaracji
George Russell5 000BrazyliiZłamanie procedury startowej
McLaren5 000AzerbejdżanuZostawiony sprzęt w alei serwisowej
Mercedes5 000BrazyliiZbyt późna regulacja ciśnień
Mercedes5 000BrazyliiZbyt późna regulacja ciśnień
Mercedes5 000AustriiNiebezpieczne wypuszczenie z boksów
Mercedes5 000JaponiiNiebezpieczne wypuszczenie z alei serwisowej
RB5 000Emilii – RomaniiKolizja Ricciardo z Magnussenem w treningu
Sauber5 000HolandiiNiebezpieczne wypuszczenie z boksów
Sauber5 000AustraliiZostawienie sprzętu na last lane w alei serwisowej
Williams5 000AzerbejdżanuZostawienie chłodziarek na bolidzie
Williams5 000HolandiiNiebezpieczne wypuszczenie z boksów
Red Bull1 000Emilii – RomaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Pereza
Sauber1 000MonakoPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Bottasa
RB900Abu ZabiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Tsunodę
Aston Martin400MiamiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Strolla
RB400AzerbejdżanuPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Tsunodę
Aston Martin200KatarPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Alonso
Lando Norris200BrazyliiZłamanie procedury startowej
Aston Martin100MonakoPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Strolla
Aston Martin100Emilii – RomaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Strolla
Aston Martin100JaponiiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Strolla
RB100BrazyliiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Tsunodę
RB100BrazyliiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Tsunodę
Red Bull100Wielkiej BrytaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej – Verstappen
Red Bull100Wielkiej BrytaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej – Verstappen
Red Bull100Wielkiej BrytaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej – Verstappen
Williams100HolandiiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej przez Sargeanta
Williams100Wielkiej BrytaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej – Albon
Williams100Wielkiej BrytaniiPrzekroczenie prędkości w alei serwisowej – Albon
Łącznie405 200412 500



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi