BMW serii 3 w nadwoziu F30 zyskało popularność dzięki doskonałej dynamice i doskonałemu prowadzeniu, które są znakami rozpoznawczymi tego modelu. Jednak samochody szóstej generacji mają też swoje słabe strony.
Specjaliści serwisu BMW – Garage Racer, którzy mają duże doświadczenie w diagnozowaniu i naprawie BMW na Ukrainie, podkreślają, jak ważne jest zwracanie uwagi na te problemy, aby samochód był w idealnym stanie technicznym. Nowo otwarty serwis Garage Racer w Warszawie oferuje również kompleksowe usługi, gwarantując profesjonalizm i rzetelność.
1. Problemy z lakierem Lakier w BMW 3 serii (F30) jest mniej trwały w porównaniu z poprzednią generacją (E90). Na nadkolach może dochodzić do odprysków i odspajania lakieru, nawet w samochodach bez wypadkowej historii.
Co robić?
Aby chronić lakier, zaleca się stosowanie ceramicznych powłok ochronnych lub folii ochronnej, które zapobiegają uszkodzeniom.
2. Zużycie skóry ekologicznej w kabinie Materiały wykończeniowe wnętrza w BMW 3 serii (F30) są generalnie wysokiej jakości, a kabina wygląda dobrze nawet po większych przebiegach. Jednak ekoskóra Sensatec wykazuje tendencję do pękania, zwłaszcza w niskich temperaturach.
Co robić?
Aby przedłużyć trwałość obicia, należy unikać jego przechłodzenia oraz przewożenia ciężkich lub ostrych przedmiotów na siedzeniach. Regularne stosowanie środków pielęgnacyjnych do skóry może znacznie wydłużyć jej żywotność.
3. Problemy z silnikami benzynowymi przed liftingiem Silniki N13B16 (1,6 litra) i N20B20 (2,0 litra), montowane w wersjach przed liftingiem, często powodują problemy. Wśród najczęstszych są wycieki oleju, awarie pompy paliwa wysokiego ciśnienia, rozciąganie łańcucha rozrządu oraz nadmierne zużycie oleju.
Co robić?
Regularne przeglądy techniczne, stosowanie wysokiej jakości oleju oraz wymiana problematycznych podzespołów zapobiegawczo mogą znacznie zredukować ryzyko usterek.
4. Słabe strony podstawowego diesla przed liftingiem Dwulitrowy diesel N47D20 ma dobrą żywotność, ale wymaga szczególnej uwagi. Jego głównym problemem jest rozciąganie łańcucha rozrządu, co może prowadzić do poważnych awarii przy przebiegu od 200 000 kilometrów.
Co robić?
Wymiana łańcucha rozrządu w odpowiednim czasie oraz kontrola stanu klap wirowych w kolektorze dolotowym pomogą uniknąć kosztownych napraw.
5. Problemy ze skrzynią rozdzielczą w wersjach z napędem na cztery koła Skrzynia rozdzielcza w BMW 3 serii (F30) nie jest wyposażona w pompę olejową, co zwiększa ryzyko szybkiego zużycia łożysk i sprzęgieł. Problemy mogą pojawić się już po przebiegu 100 000 kilometrów.
Co robić?
Regularna wymiana oleju co 50 000 kilometrów i unikanie nadmiernych obciążeń układu napędowego mogą wydłużyć żywotność skrzyni rozdzielczej.
6. Mocowanie elektrycznego wspomagania kierownicy We wczesnych wersjach z napędem na tylne koła mocowania mechanizmu kierowniczego były wykonane z aluminium, co prowadziło do ich korozji i złamania. Problem nie występuje w wersjach z napędem na cztery koła.
Co robić?
Zamiana aluminiowych śrub na stalowe znacznie zwiększa niezawodność mocowania. Wiele pojazdów zostało już objętych kampanią serwisową w celu rozwiązania tego problemu.
BMW 3 serii (F30) pozostaje solidnym wyborem dla miłośników komfortu i dynamiki, pomimo kilku wymienionych wad. Regularne przeglądy i działania profilaktyczne pozwalają uniknąć wielu problemów. Serwis Garage Racer w Warszawie zapewnia wysokiej jakości diagnostykę i naprawy, co czyni go zaufanym miejscem dla właścicieli BMW.
Artykuł sponsorowany