KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

1

Najczęstsze problemy BMW 3 serii (F30): sześć głównych wad

BMW serii 3 w nadwoziu F30 zyskało popularność dzięki doskonałej dynamice i doskonałemu prowadzeniu, które są znakami rozpoznawczymi tego modelu. Jednak samochody szóstej generacji mają też swoje słabe strony.

Specjaliści serwisu BMW – Garage Racer, którzy mają duże doświadczenie w diagnozowaniu i naprawie BMW na Ukrainie, podkreślają, jak ważne jest zwracanie uwagi na te problemy, aby samochód był w idealnym stanie technicznym. Nowo otwarty serwis Garage Racer w Warszawie oferuje również kompleksowe usługi, gwarantując profesjonalizm i rzetelność.

1. Problemy z lakierem Lakier w BMW 3 serii (F30) jest mniej trwały w porównaniu z poprzednią generacją (E90). Na nadkolach może dochodzić do odprysków i odspajania lakieru, nawet w samochodach bez wypadkowej historii.

Co robić?
Aby chronić lakier, zaleca się stosowanie ceramicznych powłok ochronnych lub folii ochronnej, które zapobiegają uszkodzeniom.

2. Zużycie skóry ekologicznej w kabinie Materiały wykończeniowe wnętrza w BMW 3 serii (F30) są generalnie wysokiej jakości, a kabina wygląda dobrze nawet po większych przebiegach. Jednak ekoskóra Sensatec wykazuje tendencję do pękania, zwłaszcza w niskich temperaturach.

Co robić?
Aby przedłużyć trwałość obicia, należy unikać jego przechłodzenia oraz przewożenia ciężkich lub ostrych przedmiotów na siedzeniach. Regularne stosowanie środków pielęgnacyjnych do skóry może znacznie wydłużyć jej żywotność.

3. Problemy z silnikami benzynowymi przed liftingiem Silniki N13B16 (1,6 litra) i N20B20 (2,0 litra), montowane w wersjach przed liftingiem, często powodują problemy. Wśród najczęstszych są wycieki oleju, awarie pompy paliwa wysokiego ciśnienia, rozciąganie łańcucha rozrządu oraz nadmierne zużycie oleju.

Co robić?
Regularne przeglądy techniczne, stosowanie wysokiej jakości oleju oraz wymiana problematycznych podzespołów zapobiegawczo mogą znacznie zredukować ryzyko usterek.

4. Słabe strony podstawowego diesla przed liftingiem Dwulitrowy diesel N47D20 ma dobrą żywotność, ale wymaga szczególnej uwagi. Jego głównym problemem jest rozciąganie łańcucha rozrządu, co może prowadzić do poważnych awarii przy przebiegu od 200 000 kilometrów.

Co robić?
Wymiana łańcucha rozrządu w odpowiednim czasie oraz kontrola stanu klap wirowych w kolektorze dolotowym pomogą uniknąć kosztownych napraw.

5. Problemy ze skrzynią rozdzielczą w wersjach z napędem na cztery koła Skrzynia rozdzielcza w BMW 3 serii (F30) nie jest wyposażona w pompę olejową, co zwiększa ryzyko szybkiego zużycia łożysk i sprzęgieł. Problemy mogą pojawić się już po przebiegu 100 000 kilometrów.

Co robić?
Regularna wymiana oleju co 50 000 kilometrów i unikanie nadmiernych obciążeń układu napędowego mogą wydłużyć żywotność skrzyni rozdzielczej.

6. Mocowanie elektrycznego wspomagania kierownicy We wczesnych wersjach z napędem na tylne koła mocowania mechanizmu kierowniczego były wykonane z aluminium, co prowadziło do ich korozji i złamania. Problem nie występuje w wersjach z napędem na cztery koła.

Co robić?
Zamiana aluminiowych śrub na stalowe znacznie zwiększa niezawodność mocowania. Wiele pojazdów zostało już objętych kampanią serwisową w celu rozwiązania tego problemu.

BMW 3 serii (F30) pozostaje solidnym wyborem dla miłośników komfortu i dynamiki, pomimo kilku wymienionych wad. Regularne przeglądy i działania profilaktyczne pozwalają uniknąć wielu problemów. Serwis Garage Racer w Warszawie zapewnia wysokiej jakości diagnostykę i naprawy, co czyni go zaufanym miejscem dla właścicieli BMW.

Artykuł sponsorowany

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi