KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Press - Lone Star Le Mans 2024

Kubica o ściganiu w F1: Niektórzy kierowcy wymuszają pewne zasady

 

Według Roberta Kubicy by uniknąć kolejnych sporów o poszczególne manewry wyprzedzania, potrzebny jest powrót do starych praktyk, a zatem… braku zasad.

Formuła 1 zmieniła w sezonie 2024 swojego dyrektora wyścigowego. Nielsa Witticha zastąpił Rui Marques. Jednym z powodów mogły być nieustanne skargi kierowców i coraz bardziej skomplikowane zasady ścigania, które sprawiały, że decyzje w podobnych wypadkach często bywały niekonsekwentne.

Robert Kubica mówi, że ostatnie lata w F1 to coś zupełnie innego jeżeli chodzi o kontakty kierowców z dyrekcją wyścigu niż za czasów jego pierwszej kariery w F1.

„Po wypadku i długiej przerwie od Formuły 1 znalazłem się na briefingu kierowców. Nie pamiętam dlaczego tam trafiłem, możliwe że było to dlatego, że byłem trzecim kierowcą. To, co usłyszałem z ust niektórych zawodników uzmysłowiło mi, że te 6-7 lat poza tymi briefingami zmieniło znacznie spojrzenie na ściganie” – mówi Robert Kubica w rozmowie z Mikołajem Sokołem dla Motowizji.



„Są kierowcy, którzy wymuszają pewne zasady czy chcą przeforsować pewne reguły, o których według mnie nie powinniśmy nawet rozmawiać. I potem wszystkie te reguły weszły w życie. Im bardziej skomplikowane reguły tym można spojrzeć na to z różnych perspektyw i ocenić” – dodaje Polak.

Niedawno w Formule 1 doszło do bardzo ważnej zmiany przepisów dotyczących wyprzedzania. Od końcówki sezonu 2024 kierowca wyprzedzany po zewnętrznej nie musi już – broniąc się – zostawić miejsca zawodnikowi atakującemu po zewnętrznej.

Ta zasada została wprowadzona w ostatnich latach, a Robert Kubica doskonale pamięta, jak dochodziło do jej forsowania.

„Był jeden kierowców, nie będę mówił który, bo nadal się ściga, ale wtedy był w swoim drugim sezonie i mówił, że był bardzo zdziwiony bo próbował wyprzedzić po wewnętrznej i rywal nie zostawił mu miejsca. Dla mnie to było… I to on jeszcze próbował zmienić tor jazdy temu, który się bronił. Czyli tamten sobie skręcił od lewej do prawej, tak jak Pan Bóg przykazał, jak to w motorsporcie bywa – używasz całej szerokości toru by jak najlepiej pokonać zakręt. A nie tak, że ja się bronię, jadę swoją linią i jeszcze mam zostawiać temu, który bierze ryzyko na klatę, miejsce. To on się pakuje tam, gdzie nie powinien” – mówi Kubica. Do jego opisu pasuje dwóch kierowców: Esteban Ocon lub Lance Stroll.

 

„I coraz więcej mamy takich pseudo-awantur, różnych opinii w przypadku incydentów, które jeszcze 20 lat temu nie byłyby nawet rozpatrywane. Ba, do nich by nie dochodziło nawet bo ten z tyłu nawet nie podejmowałby manewru, w którym wiedział, jaki będzie jego finał” – dodaje Kubica.

Jakie według Kubicy byłoby rozwiązanie obecnych problemów F1?

„Dla mnie najprościej byłoby wrócić do starych zasad czyli do braku zasad. Był po prostu szacunek i pewne zasady, które poznawałeś od młodego wieku, które poznawałeś od młodego wieku, startując w kartingu. No a druga kwestia to wrócić do żwiru, który wyeliminuje większość sytuacji” – stwierdza Robert.

Całą rozmowę obejrzycie poniżej:

 



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi