KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kornelia-Olkucka-Formula-Medicine-07

Kornelia Olkucka po wizycie w Formula Medicine. Ma ambitne plany na ten sezon


Polska zawodniczka, startująca w ubiegłym sezonie w F4 CEZ Championship, przeszła w połowie stycznia szereg badań w siedzibie Formula Medicine we Włoszech. Olkucka planuje bardzo ciekawy sezon.

Kierowcy wyścigowi to nie tylko sportowcy, ale także osoby, które muszą przechodzić szereg skomplikowanych badań i treningów, aby móc rywalizować na najwyższym poziomie. W siedzibie Formula Medicine, bez wątpienia jednej z najbardziej znanych instytucji, zajmujących się medycyną sportową oraz wydajnością kierowców, prowadzone są zaawansowane badania mające na celu optymalizację wyników sportowych oraz zapewnienie bezpieczeństwa zawodników. W ostatnich dniach szeregowi badań zarówno fizycznych, jak i mentalnych, poddana została także Kornelia Olkucka.

Znaczenie badań medycznych

Wysokie przeciążenia, którym poddawani są kierowcy podczas wyścigów, mogą mieć poważne konsekwencje dla zdrowia. Z tego powodu kluczowe jest przeprowadzenie dokładnych badań przed rozpoczęciem kariery wyścigowej lub przed kolejnymi wyzwaniami na torach. W Formula Medicine kierowcy są poddawani różnorodnym testom, które obejmują zarówno aspekty fizyczne, jak i psychiczne. Badania te pozwalają na ocenę zdolności organizmu do radzenia sobie z ekstremalnymi warunkami panującymi na torze.


Analiza funkcji mózgu

Jednym z najnowszych trendów w badaniach kierowców wyścigowych jest analiza funkcji mózgu. W badaniach przeprowadzonych z użyciem rezonansu magnetycznego (MRI) porównywano aktywność mózgu profesjonalnych kierowców z osobami bez doświadczenia w wyścigach. Wyniki pokazały, że doświadczeni kierowcy wykazują lepszą aktywność w obszarach odpowiedzialnych za kontrolę ruchu i nawigację przestrzenną. Zmiany te mogą być związane z ich sukcesami na torze, co sugeruje, że trening i doświadczenie mają wpływ na strukturę mózgu.

Trening mentalny i fizyczny

Formula Medicine kładzie duży nacisk na trening mentalny. Programy edukacyjne dla młodych kierowców obejmują m.in. techniki zwiększające efektywność neurologiczną, co pozwala im lepiej zarządzać swoimi zasobami psychologicznymi podczas wyścigów. Kierowcy uczą się również o znaczeniu odpowiedniej diety oraz nawodnienia, co jest kluczowe dla ich wydajności.

Trening fizyczny również odgrywa istotną rolę w przygotowaniach do wyścigów. Specjalistyczne programy treningowe koncentrują się na rozwijaniu siły, wytrzymałości oraz koordynacji neuromuskularnej. Dzięki tym działaniom kierowcy stają się bardziej odporni na stresory związane z wyścigami, takie jak wysokie temperatury czy przeciążenia.

Kornelia Olkucka: jestem gotowa na nowe wyzwania

„Badania przeprowadzane w siedzibie Formula Medicine są niezbędne dla zapewnienia zdrowia i bezpieczeństwa kierowców wyścigowych. Dzięki nowoczesnym metodom analizy oraz kompleksowym programom treningowym, możliwe jest nie tylko poprawienie wyników sportowych, ale także minimalizacja ryzyka kontuzji i problemów zdrowotnych. Współczesne podejście do przygotowania kierowców łączy naukę z praktyką, co czyni je bardziej efektywnym i bezpiecznym. Dzięki badaniom przeprowadzonym w Formula Medicine jestem bardziej gotowa na nowe wyzwania, które czekają na mnie w nadchodzących miesiącach. Co więcej, po raz drugi poddałam się badaniom w tym miejscu. Poprzednie miały miejsce 1,5 roku temu, mam zatem niepowtarzalną szansę naukowego zbadania moich postępów” – podkreśla Kornelia Olkucka, przed którą intensywny sezon zmagań w dwóch seriach wyścigowych.


„Testy w Formula Medicine trwały trzy dni. Pierwszego dnia, po zapoznaniu się z historią tej placówki i odkryciu, jak znamienici sportowcy korzystali z jej usług, przeszliśmy do badań mentalnych i analizy pracy naszego mózgu oraz tętna, sprawdzając, czy potrafimy działać w trybie automatycznym, czy jednak potrzebujemy chwil na zastanowienie. Kolejny test sprawdzał nasz wbudowany «automat» w praktyce – na ekranie widzieliśmy bolidy, którymi się poruszaliśmy, a u dołu pasek, który pokazywał w procentach nasz poziom skupienia (czyli wyłączenie wszystkich bodźców zewnętrznych). Gdy byliśmy w stanie «flow», bolid przyspieszał” – tłumaczy zawodniczka. – „Jeśli chodzi o testy fizyczne, sprawdzano naszą wydolność na bieżni, mięśnie core, nóg, rąk oraz obciążenie, jakie są w stanie przyjąć mięśnie szyi. Ostatniego dnia w ramach mini-zawodów podzielono nas w pary, które miały osiągnąć jak najlepszy wynik w takich konkurencjach, jak sprint na bieżni, sprawdzenie balansu, burpees, oraz dwie konkurencje na refleks. I choć testy oraz ćwiczenia były intensywne, równocześnie było to ciekawe, bardzo budujące doświadczenie przed nadchodzącą rundą” – dodaje.

Z zimowej scenerii na włoską ziemię

Przed 21-letnia Polką, zgodnie z jej pierwotnym planem, starty w Formula Winter Series. Pierwszy wyścig tej zimowej serii odbędzie się na przełomie stycznia i lutego, a areną zmagań będzie Portimão. Kornelia Olkucka przymierza się także do startów we włoskiej Formule 4, będącej najmocniejszą dywizją F4 w Europie. Obecnie wraz ze swoim sztabem aktywnie gromadzi budżet, by plany te mogły się ziścić, pozwalając jej na sprawdzenie się w gronie najmocniejszych zawodników w tej kategorii wyścigowej.

Na podstawie informacji prasowej


Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi