KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

22-DG5_3392 (3)

„Kiedy firmy dowiadywały się o wydatkach, rozmowy się kończyły”



Tymek Kucharczyk realnie boi się, że w sezonie 2025 nie będzie się nigdzie ścigał. Wszystko za sprawą braku środków finansowych.

Nieustannie trwa walka Tymka Kucharczyka i jego otoczenia o zebranie budżetu na starty w Formule 3 w sezonie 2025. Na Polaka czeka ostatnie wolne miejsce, a czasu jest coraz mniej. Oficjalnie zajętych w serii jest 25 miejsc, a nieoficjalnie 29.

Niestety, dobrych wieści nie ma, wręcz przeciwnie. Tymek w najnowszych wypowiedziach dla portalu xyz.pl mówi, że szansa na jazdę w sezonie 2025 jest bardzo mała.

„Nie mogę kategorycznie powiedzieć, że na pewno nie wystartuję w F3 w 2025 r., ale czeka na mnie dosłownie ostatnie miejsce w jednym z zespołów. Potrzeba bardzo szybkich i zdecydowanych kroków. Szanse są małe, bo czas ucieka, jednak w motorsporcie nigdy nie mówi się „nigdy”. Jest już bardzo późno i zespół nie może czekać w nieskończoność na to, aż z mojego teamu popłynie jakaś pozytywna informacja” – mówi Kucharczyk.

 

Nie pomogły działania otoczenia Kucharczyka, nie pomogły też akcje kibiców. Bo choć był po nich odzew, to jak się okazuje, pieniądze wymagane w Formule 3, zwyczajnie są za duże jak na polskie warunki.

To sprawiło, że Tymek stracił sporą okazję jazdy w mocnej ekipie Hitecha. Teraz zostało już tylko miejsce w ekipie z drugiej połowie stawki, AIX. I choć bardzo liczymy na to, że ostatecznie uda mu się zdobyć fotel, to trzeba potwierdzeń, że Tymek będzie już w tyle za rywalami, którzy mieli okazję testować już bolidy Formuły 3.

Pociesza fakt, że w sezonie 2025 w serii pojawią się nowe bolidy, które mogą nie tylko wymieszać stawkę, ale również zatrzeć różnice pomiędzy doświadczonymi kierowcami, a całkowitymi debiutantami. Najpierw jednak trzeba to miejsce „kupić”. W przypadku Tymka chodzi o kwotę około 1,2 mln euro.

 

„W październiku, po tych wszystkich akcjach, odezwało się sporo firm. Kiedy jednak dowiadywały się o koniecznych wydatkach, rozmowa się kończyła. Tak było w przypadku każdej firmy, która skontaktowała się z nami w wyniku październikowych działań moich, kibiców oraz mojego otoczenia” – stwierdza Tymek.

„W październiku miałem jedno miejsce już zagwarantowane, umowa czekała na podpis, ale nie udało się znaleźć pieniędzy. Wielka szkoda, bo miałbym czas jeszcze na porządne testy przed sezonem, a teraz już tego czasu nie ma” – mówi kierowca, dodając, że jest ryzyko, że straci sezon 2025 i nie będzie się w nim nigdzie ścigał.

Jedynym Polakiem potwierdzonym na sezon 2025 w Formule 3 jest Roman Biliński, który pojedzie w zespole Rodin. O swoją przyszłość walczy też Kacper Sztuka.

Cały tekst przeczytacie tutaj.

Na podstawie: xyz.pl

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi