KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Japan - Final Practice

Honda przyznaje: Mamy problemy

 

Niezbyt pomyślne wieści dla Astona Martina. Przyszły dostawca silników do zespołu – Honda – przyznaje, że ma problemy z produkcją nowej jednostki.

Honda przez ostatnie lata współpracowała z Red Bullem przy tworzeniu silnika do obu zespołów producenta napojów energetycznych. Trudno powiedzieć, by współpraca nie była owocna bowiem w tym czasie Max Verstappen zdobył cztery mistrzostwa świata kierowców, a Red Bull dwukrotnie był mistrzem konstruktorów.

Od sezonu 2026 obie firmy pójdą jednak swoją drogą. Red Bull tworzy własny silnik przy współpracy z Fordem, a Honda przeniesie się do Astona Martina.

Problemy Hondy

 

Nowe jednostki napędowe mają generować połowę swojej mocy z silnika spalinowego, a połowę z elektrycznego. Nie będzie w nich MGUH i mają działać na ekologiczne paliwa. To bardzo duża zmiana, zwłaszcza dla tych producentów, którzy mają małe doświadczenie przy tworzeniu silników elektrycznych w autach drogowych. Koji Watanabe – szef Hondy – mówi, że wyzwanie stojące przed producentami nowych jednostek napędowych okazało się większe niż sądzili. Zapytany, jak idą pracę nad nowym silnikiem, odparł „niełatwo”.



„Mamy problemy. Dajemy z siebie wszystko by osiągnąć jak najlepszy rezultat w przyszłym roku” – mówi Watanabe.

„Wszystko jest nowe. Silnik elektryczny ma generować 355 kW i ma być bardzo kompaktowy. Trzeba też stworzyć bardzo lekką i wydajną baterię, a to niełatwe. Silnik spalinowy o dużej mocy musi być również bardzo mały. To bardzo trudne, ale robimy co możemy” – mówi Japończyk.

Z pewnością nie takiej wypowiedzi oczekiwał Aston Martin, który na pewno jest w stałym kontakcie z Hondą, próbując wokół jej silnika zbudować swój bolid. Ekipa z Silverstone poczyniła ogromne inwestycje w ostatnim czasie i będzie oczekiwała szybkich efektów swojej pracy. Bez mocnego silnika, mogą one nie przyjść.

Jak sądzicie, Honda stworzy mocną jednostkę na przyszły sezon?

Na podstawie: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi