KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Hamilton Ferrari 2025 f1

Hamilton był usatysfakcjonowany i nie może się doczekać pierwszego wyścigu

 

Trwają przygotowania Ferrari do pierwszego sezonu z Lewisem Hamiltonem. Anglik był zadowolony po ostatnich jazdach w Barcelonie.

Pilne wezwanie

 

Lewis Hamilton we wtorek i środę miał kolejne okazje do jazdy bolidem Ferrari z 2023 roku w ramach przygotowań do debiutanckiego sezonu w Maranello.

Niestety środowa jazda zakończyła się przedwcześnie gdy Anglik wypadł z toru w zakręcie 12. Miało się to stać „na wyboju”. Wypadek spowodował dość spore zniszczenia w bolidzie, a ich naprawa zajęła kilka godzin przez co swojej sesji nie mógł przejechać Charles Leclerc.

Ferrari obawiało się nawet, czy auto da się naprawić na torze, dlatego – jak informuje motors-addict.com, do Barcelony w trybie pilnym został ściągnięty inżynier do spraw kompozytów.

 

Ostatecznie auto dostało zielone światło i swoją sesję testową w czwartek zaliczyli Antonio Giovinazzi i Dino Beganovic.

Zadowolony

 

Z Włoch docierają szczegóły testu Hamiltona i pierwsze jego wrażenia po jazdach w Barcelonie. Jak pisałem wcześniej, jednym z ważniejszych punktów miało być lepsze dostosowanie pozycji pedałów do potrzeb Hamiltona. Ferrari miało z tym sporo pracy po pierwszym teście na Fiorano, ale ostatecznie siedmiokrotny mistrz świata miał być „usatysfakcjonowany” z dokonanych zmian.

Ferrari mocno pracowało też nad działaniem sprzęgła, które także jest ważne dla byłego kierowcy Mercedesa. Dostosowywany był także system hamowania i Hamilton miał być bardzo zadowolony z jego funkcjonowania. Ferrari korzysta z tarcz innej firmy niż Mercedes, ale Hamilton miał stwierdzić, że odpowiadają one jego stylowi jazdy.

Hamilton skomentował krótko test w poście na Instagramie, pisząc, że nie może się doczekać pierwszego wyścigu w barwach Ferrari. Na zdjęciach widać, jak Anglik notuje uwagi dla inżynierów.



 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Lewis Hamilton (@lewishamilton)

Kolejne testy

 

Jak już wiecie, Hamilton wróci za kierownicę Ferrari w przyszłym tygodniu w ramach testów opon Pirelli na sezon 2024. Używany podczas nich ma być zmodyfikowany bolid z 2024 roku.

Co ciekawe – jak pisze włoski dziennikarz Rosario Giuliana, Ferrari oraz McLare, który będzie jeździł tego samego dnia, będą używać zupełnie niestandardowej konfiguracji toru w Barcelonie, która ma symulować tory z niskim dociskiem jak Monza.

Co ciekawe, samochody przygotowane na ten test mają być 30 kilogramów lżejsze by symulować przyszłoroczne bolidy, które według założeń FIA mają być „zwinniejsze”.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi