KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Belgium - Final Practice

FIA o tym, na co idą pieniądze z kar kierowców

 

Międzynarodowa Federacja Samochodowa deklaruje, że pieniądze, które wpływają do niej z kar wymierzanych kierowcom F1, zostają w sporcie.

W ubiegłym roku FIA zgarnęła od kierowców i zespołów Formuły 1 ponad €260 tys. Do tego doszło €150 tys. od organizatorów GP USA. W zawieszeniu jest dodatkowe €400 tys.

Pod koniec sezonu 2024 kierowcy poruszyli kwestię przeznaczenia tych pieniędzy w swoim oświadczeniu skierowanym do FIA. Zawodnicy domagają się więcej transparentności dotyczącej środków.

W rozmowie z motorsport.com, Nicholas Tombazis, szef single seaterów FIA, naświetlił sytuację martwiącą kierowców.



„FIA jest organizacją non-profit. Nie mamy udziałowców, którzy przyglądają się cyferkom na giełdzie i liczą na wzrost cen akcji i dywidenty” – mówi Tombazis, przekonując, że pieniądze są przeznaczane na programy związane z bezpieczeństwem oraz programy rozwoju młodzieży.

„Na pewno nie są one użytkowane bezmyślnie. Myślę, że kierowcy czasem zadają pytania wynikające z emocji w trakcie dyskusji i zasadność kar. Rozumiem, że każdy, kto płaci karę jest trochę podirytowany. Patrząc na to jednak, na jak wielu poziomach realizowane są programy FIA, trudno wysnuć wniosek, że przeznaczamy te pieniądze na przyjęcia gwiazdkowe” – dodaje.

Tombazis mówi, że środki przeznaczane na rozwój młodzieży są znacznie wyższe niż kwoty wpłacane przez kierowców.

„Wysokość pieniędzy przeznaczanych na młodzież przekracza łączne środki wpłacane z kar. To oznacza, że wszelkie środki, które tam trafiają będą miały pozytywny efekt” – mówi Tombazis.

 

„Mogę powiedzieć z całkowitą pewnością, że kary nakładane na kierowców nie służą finansowaniu innego sportu czy kategorii. Jeżeli spojrzy się na nasze inicjatywy – czy to doyczące młodzieży, czy zapobieganiu hejtowi w internecie, czy projektom bezpieczeństwa. Wierzę, że są to szczytne cele” – dodaje.

FIA ma działać na rzecz szerszego dostępu do najmłodszych kategorii motorsportu czyli kartingu.

„Przeznaczamy około €10,3 mln na juniorów, na wiele klubów i krajów, promując wiele projektów motorsportowych. To bardzo ważne. Myślę, że to ważne dla zdrowej działalności Formuły 1, której kształt w dużej mierze zależy od innych poziomów motorsportu” – dodaje.

Na podstawie: F1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi