KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico - Qualifying

FIA będzie mogła odbierać kierowcom punkty za wypowiedzi



Międzynarodowa Federacja Samochodowa zamierza wprowadzić szczegółowy „taryfikator” słownych przewinień kierowców. Recydywistów mogą spotkać bardzo surowe kary.

Kwestia karania kierowców za wypowiedzi, w tym przekleństwa, wzbudziła w minionym sezonie bardzo duże kontrowersje. Max Verstappen otrzymał karę prac społecznych za przekleństwo podczas konferencji prasowej, a Charlesa Leclerca spotkała kara grzywny.

Zawodnicy jak jeden mąż nie zgadzali się z tymi karami, argumentując, że są niewspółmierne i mogą prowadzić do cenzury wypowiedzi – często prywatnych.

Wygląda na to, że FIA ustępować nie zamierza i chce wprowadzić szczegółowy taryfikator kar dla niesfornych kierowców. Możliwe będzie nawet €80 tys. kary i odebranie punktów w klasyfikacji generalnej kierowców.

 

Wypowiedzi kierowców dotyczy pięć podpunktów nowych przepisów:

1. „Jakiekolwiek wypowiedzi lub uczynki, które spowodowały moralne szkody dla FIA, jego organów, członków lub oficjeli lub ogólnie godzące w interes motorsportu, sprzeczne z wartościami, których broni FIA”

2. „Jakiekolwiek niewłaściwe zachowanie”

3. „Jakiekolwiek publiczne odniesienia do przemocy lub nienawiści”

4. „Wygłaszanie komentarzy lub okazywanie oświadczeń politycznych, religijnych, stojących w sprzeczności z neutralnością promowaną przez FIA poprzez jest status, chyba że wcześniej zostały na piśmie zatwierdzone.

5. Niespełnianie instrukcji FIA dotyczących w oficjalnych ceremoniach w trakcie sezonu.

Za wyjątkiem ostatniego punktu, za pierwsze przewinienie tego typu w dwuletnim okresie, kierowcy będą dostawać €10 tys. kary. W tym ostatnim punkcie kara wyniesie €15 tys. Są to jednak kary bazowe, a FIA wprowadza mnożnik, zależny od serii, w której będzie miało miejsce przewinienie. I tak w przypadku FIA kary te mogą zostać pomnożone nawet razy cztery.



Gorzej będzie, jeżeli w okresie 2-letnim, kierowca F1 dopuści się „recydywy” w danym punkcie, a zatem po raz drugi popełni to samo wykroczenie. Wówczas będzie musiał zapłacić €20 tys. lub €30 tys. razy cztery, a zatem €80 tys. czy €120 tys. Do tego dojdzie kara zakazu startów przez miesiąc (w zawieszeniu na miesiąc).

Jeżeli jednak kierowca w okresie 2-letnim po raz trzeci dopuści się takiego przewinienia, wówczas zostaje zawieszony na miesiąc i zostaną mu odjęte punkty w klasyfikacji kierowców. Do tego będzie musiał zapłacić od €120 tys. do nawet €180 tys.

Oto tabela, którą przedstawia portal the-race.com:

 

Kary kierowcy wypowiedzi FIA

Zmieniono również kwestię dopuszczalności niektórych protestów na decyzje sędziów, które teraz będą niedopuszczalne:

Jak Wam się podoba taki system kar?

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi