KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Goczał Eryk Marek

Energylandia Rally Team przechodzi do najwyższej kategorii mistrzostw świata

 

Marek oraz Eryk Goczałowie przesiadają się do Toyoty Hilux T1+, topowej klasy Ultimate. Zespół weźmie udział w Mistrzostwach Świata w Rajdach Terenowych oraz w Rajdzie Dakar.

Plan na ten sezon zakłada start w pozostałych rundach Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych. Mowa tutaj zatem o Abu Dhabi Desert Challenge w lutym, South African Safari Rally w maju, Rajdzie Portugalii we wrześniu oraz Rajdzie Maroka w październiku. Wszystkie imprezy W2RC oraz pozostałe występy mają za cel przygotować Marka i Eryka Goczałów do startu w przyszłorocznym Rajdzie Dakar.

Obsługą samochodów zajmie się niezwykle doświadczona i utytułowana stajnia Overdrive z Belgii. Toyoty Hilux T1+ to bezwzględna czołówka tegorocznego Rajdu Dakar, zajmująca obecnie 1. i 2. Miejsce w klasyfikacji generalnej samochodów. To doskonale obrazuje potencjał maszyny, na którą zdecydował się zespół Energylandia Rally Team.

Największym sukcesem zespołu jest zwycięstwo Eryka Goczała w Rajdzie Dakar w klasie SSV w 2023 roku. Dokonał tego tuż po zdaniu egzaminu na prawo jazdy jako najmłodszy kierowca w historii rajdu. Podczas tej samej edycji Marek Goczał zajął w Dakarze 3. miejsce, co jest jego najlepszym wynikiem. Obaj kierowcy mają na swoim koncie liczne etapowe zwycięstwa w Rajdzie Dakar oraz szereg znakomitych występów w rajdach terenowych na całym świecie.



„Zawsze powtarzam, że nigdy nie należy się poddawać. Czasami trzeba zrobić krok w tył, aby później się rozpędzić. Myślę, że ten Dakar był takim krokiem, ale teraz nie będziemy już zwalniać tempa. Krótka cisza, która panowała ostatnio w naszym zespole, nie oznaczała, że się zatrzymaliśmy. Wręcz przeciwnie. To była cisza przed burzą, bo mogę już ogłosić, że zmieniamy kategorię na królewskie Ultimate i od teraz będziemy startować Toyotą Hilux klasy T1+ w Mistrzostwach Świata, a następnie w Dakarze” – mówi Eryk Goczał.

„Zamierzamy tam walczyć, a ja czuję się lepiej niż kiedykolwiek w życiu. Jesteśmy w Maroku na testach, po kolejnych kilkuset kilometrach mogę powiedzieć, że naprawdę czuję się w tym aucie niesamowicie i cieszę się, że mogę spełnić swoje największe marzenie. To niezwykle mnie napędza i dodaje wiatru w żagle, bo to niesamowite wyzwanie. Bardzo lubimy się z Toyotą i myślę, że będziemy lubić się jeszcze bardziej! – dodaje młody kierowca.

„Przenosiny do królewskiej kategorii Ultimate i starty autem T1+ to dla nas spełnienie marzeń. W świecie rajdów terenowych nie ma nic więcej – to absolutny szczyt. Nasz zespół ciągle się rozwija
i zmiana klasy jest tego potwierdzeniem. Od pierwszych chwil w Toyocie czuję, że to jest samochód dla mnie. Jakbym był u krawca, który właśnie uszył mi garnitur na miarę. Z każdym testowym kilometrem jesteśmy coraz szybsi, mamy więcej informacji na temat auta i ogromną radość z jazdy. Czekamy na pierwszy rajd w tym sezonie, gdzie pokażemy nasz potencjał – podkreśla Marek Goczał.

Na podstawie informacji prasowej

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi