KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Las Vegas Grand Prix - Practice Day - Las Vegas, Nevada, USA

Już oficjalnie! Franco Colapinto kierowcą Alpine!

 

Mamy potwierdzenie wczorajszych plotek – Franco Colapinto będzie kierowcą rezerwowym Alpine w sezonie 2025!

Jak pisałem Wam niedawno, wczoraj pojawiły się bardzo mocne doniesienia łączące Franco Colapinto z przenosinami do Alpine. Argentyńczyk miałby we francuskiej ekipie pełnić rolę kierowcy rezerwowego.

Teraz zostało to potwierdzone i przy okazji dowiedzieliśmy się szczegółów transferu. Colapinto podpisał umowę wieloletnią, która obejmuje bycie kierowcą testowym i rezerwowym Alpine w sezonie 2025. Franco rozstaje się zatem z Williamsem, w którym przejechał 9 wyścigów w sezonie 2024 i zaprezentował się z bardzo dobrej strony.



To oznacza, że Alpine musiało zapłacić duże pieniądze za Argentyńczyka. Williams miał żądać za jego kontrakt aż 20 mln dolarów. Jeżeli tak, to można śmiało powiedzieć, że dni Jacka Doohana w Alpine są policzone i pozostaje tylko kwestia, kiedy zostanie zastąpiony przez Colapinto.

Podobno Doohan ma w swoim kontrakcie klauzulę wydajnościową, która pozwala rozwiązać z nim kontrakt, jeżeli nie uzyska określonych rezultatów w pierwszych 5 wyścigach sezonu.



„Jestem super podekscytowany mogąc dołączyć do BWT Alpine Formula One Team. Przede wszystkim chcę podziękować Williamsowi za ich wsparcie od momentu dołączenia do ich Akademii aż do ostatniego wyścigu w Abu Zabi. Zamienili moje marzenie o ściganiu w Formule 1 w rzeczywistość i jestem im bardzo wdzięczny za to. Teraz pora na kolejny rozdział i wyzwanie w Alpine, które jest dla mnie zaszczytem. Wielkie podziękowanie dla Luci de Meo, Flavio Briatore i Oliver Oakesa za wiarę we mnie i powitanie mnie w zespole z otwartymi rękami” – mówi Franco Colapinto.

„Nie mogę doczekać się startu i zobaczenia, do czego doprowadzi ta podróż. Wielkie podziękowania również dla moich sponsorów i partnerów, którzy stali za mną podczas wyzwań sezonu 2024. Ich wsparcie sprawiło, że to wszystko było możliwe. Wielkie podziękowania również dla fanów w Argentynie. Muchas gracias! Wasza pasja i wsparcie znaczą dla mnie wszystko. Otwórzmy jeszcze lepszy sezon 2025!” – dodaje kierowca.

„Jesteśmy podekscytowani, że osiągnęliśmy porozumienie z Williamsem i zakontraktowaliśmy Franco Colapinto. Franco jest wśród największych motorsportowych talentów. Trzeba przyznać, że jego dyspozycja w Formule 1 w ostatnim roku zaskoczyła wielu, w tym mnie. To był imponujący debiut. Patrzymy w przyszłość i dlatego mamy wspaniałą pulę młodych kierowców i młody zespół nastawiony na sukces” – dodaje Flavio Briatore, główny doradca Alpine.

Przypomnę, że rano Alpine potwierdziło, że ich kierowcą rezerwowym i testowym w sezonie 2025 będzie Ryo Hirakawa.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi