KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Jeremy Clarkson Hamilton

Clarkson: Hamilton wie, że najlepsze lata ma już za sobą

 

Według Jeremiego Clarksona, Lewisa Hamiltona w Ferrari będzie czekało bardzo trudne zadanie i to nawet mimo potencjalnie najszybszego auta w stawce.

W tym tygodniu świat Formuły 1 żył pierwszymi dniami Lewisa Hamiltona w Ferrari w tym jego testami na torze Fiorano w Maranello.

Wiele osób było bardzo podekscytowanych tymi jazdami i wizją siedmiokrotnego mistrza świata w ekipie, która na swoje mistrzostwo czeka już prawie 18 lat.

Nie brakowało również komentarzy dość ironicznych oraz przeróbek słynnego już zdjęcia Hamiltona przed siedzibą Ferrari. Tu najwięcej polubień zebrało zdjęcie brytyjskiego prezentera Jeremy Clarksona.

 

Były prezenter Top Geara czy The Grand Tour odniósł się do Hamiltona w Ferrari również w swojej kolumnie na łamach The Sun – i to już po raz drugi.

Według Clarksona, Hamilton sam wie, że najlepsze dni ma już za sobą i przejście do Ferrari ma na celu jedynie spełnienie marzenia o jeździe w Ferrari przed przejściem do Maranello, a nie realną walkę o mistrzostwo świata kierowców.

„Można twierdzić, że Lewis Hamilton chce rekordowego, ósmego tytułu i przewiduje, że Ferrari będzie miało lepszy bolid niż Mercedes – dlatego tam się przenosi. I może to być prawda bo pierwsze sugestie mówią, że Ferrari będzie miało najszybszy samochód” – pisze Clarkson.



„Jednak jeżeli tak bardzo chce tego ósmego tytułu to powinien zjawić się pierwszego dnia w fabryce i próbować zgłębić sekrety samochodu, dowiedzieć się, jak wycisnąć z niego jak najwięcej w warunkach rywalizacji. Zamiast tego pojawia się w SUVie i garniturze z krawatem, pozując przed rozmową z kibicami. A to wszystko pod czujnym okiem kamer i drona, które miały „szczęście” uchwycić ten moment” – pisze Clarkson.

„Potem odbywa wycieczkę po siedzibie zespołu, gdzie w zwolnionym tempie widzimy pozdrawiających go inżynierów. Ostatecznie trafia na tor w trzyletnim Ferrari” – dodaje dziennikarz.

Według Clarksona o tym, że Lewisowi nie zależy tak bardzo na maksymalizacji wyników świadczą też inne jego ruchu związane z przenosinami do Ferrari.

„Powiedziano mi, że jego nowy dom nie jest gdziekolwiek blisko siedziby nowego zespołu a w Mediolanie i nie chce się on tam dostawać żadnym z drogowych aut Ferrari a helikopterem należącym do Fiata. To sprawa, że zastanawiam się, kim teraz jest Lewis – kierowcą czy supergwiazdą?” – pyta Clarkson.



„Wiem jedno – będzie musiał nieźle się napocić żeby pokonać swojego partnera Charlesa Leclerca, który mówi po włosku, zna zespół i nie poświęca tak dużo czasu na pozowanie do zdjęć. A do tego dzięki swojej szybkości na jednym okrążeniu jest uznawany przez wielu za najszybszego kierowcę” – dodaje „Jezza”.

Na koniec wysuwa on wniosek dotyczący potencjalnego podejścia Lewisa do jego czasu w Ferrari.

„Być może Lewis jest tego wszystkiego świadom i może podpisał umowę z Ferrari z innego powodu – wie, że ma swój najlepszy okres za sobą i nie chce kończyć kariery bez jazdy w klejnocie motorsportu – Ferrari. Tak czy inaczej, życzę mu dobrze” – kończy Clarkson.

Zgadzacie się z jego opinią?

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi