KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Andy Cowell, Group CEO, Aston Martin F1 Team

Aston Martin: Zdobyliśmy mistrzostwo świata w poprawkach



Szef Astona Martina mówi przed sezonem 2025, że jego zespół ma wszystkie narzędzia by walczyć w czołówce. Teraz trzeba je wykorzystać.

Za Astonem Martiem dość trudny sezon, zwłaszcza biorąc pod uwagę sezon 2023. Ekipie z Silverstone nie udało się zdobyć żadnego podium po ośmiu sezon wcześniej.

Zespół Lawrence Strolla ciągle inwestuje i zatrudnia nowych specjalistów, próbując włączyć się w przyszłości do walki o mistrzostwo. W takim też celu sprowadzono do ekipy Adriana Neweya czy Andy Cowella. Ten drugi został niedawno ogłoszony nowym szefem zespołu.

„Zespół nie szczędzi wysiłków. Zdecydowanie wygraliśmy mistrzostwo świata w największej liczbie poprawek w 2024 roku, ale one niestety nie gwarantują niskich czasów okrążeń. Wszyscy robią co mogą by one spadły” – mowi Cowell.



„Zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze będziemy radzić sobie dobrze. Widziałem statystyki, że w researchu i rozwoju, 20% skala sukcesu to wysoki procent. Jeżeli uda nam się osiągnąć taki wskaźnik, to będzie dobrze. Problem w tym, że ten sukces najpierw musi zdarzyć się w AMR Technology Campus, a dopiero potem na torze” – dodaje szef Astona Martina.

Cowell mówi, że Aston od strony technicznej ma już wszystko, czego potrzeba do sukcesu w Formule 1. Teraz musi to odpowiednio wykorzystać.

„Musimy upewnić się, że wszystkie nasze narzędzia i procesy w Technology Campus pracują wystarczająco dobrze by w momencie wprowadzania poprawek na torze, mieć przynajmniej 90% pewności, że zadziałają one zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Nie jest to łatwe do osiągnięcia, ale w to celujemy. Mamy potężne narzędzia CFD (obliczeniowej dynamiki płynów) i najbardziej zaawansowany tunel aerodynamiczny w sporcie” – mówi Cowell.

„To tylko symulacje i zawsze będzie ryzyko, że dane z nich nie będą pokrywać się z tym, co odkryjemy na torze, ale nasze symulacje pomogą nam wytyczyć kierunek i jestem pewien, że dotrzemy do momentu, w którym będziemy w 90% mieć rację. Na tym poziomie operują mistrzowskie zespoły i taki jest nasz cel” – dodaje Cowell.

 

Sezon 2026 będzie rewolucją dla wszystkich ekip Formuły 1, ale dla Astona Martina szczególnie bowiem ekipę czeka też zmiana dostawcy silników z Mercedesa na Hondę.

„2026 będzie ogromną szansą dla nas i nie chodzi o tylko jeden sezon, ale również 2027, 2028, 2029 i 2030. Chodzi o budowanie zespołu, który może osiągnąć znaczący sukces. Tak, 2026 jest ważny, ale to tylko jeden z kroków w nasze podróży. Najbliższy sezon też będzie istotny i jesteśmy skupieni na poprawieniu naszych osiągów” – zaznacza szef Astona Martina.

„Nie możemy zbagatelizować skali wyzwania i połączyć wszystko w jedną całość. Musimy przejść od bycia zespołem klienckim do bycia ekipą niemal fabryczną, a jednocześnie przygotować bolid pod nowe regulacje. Będziemy tworzyć własne skrzynie biegów, które wcześniej dostawaliśmy od Mercedesa” – dodaje.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi