KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2024 Chinese Grand Prix, Sunday - Sebastian Kawka

Wolff: Wolę przegrać z zespołem klienckim

 

Według szefa Mercedesa, Toto Wolffa, fakt, że mistrzostwo konstruktorów w sezonie 2024 zdobyła ekipa kliencka Mercedesa, świadczy o tym, jak mocny jest silnik przygotowany przez jego koncern.

Za plecami Lando Norrisa i Oscara Piastri w bolidach Mercedesa jest od kilku lat ponownie jednostka napędowa Mercedesa i pozostanie tam na wiele kolejnych lat.

McLaren jest jedynym zespołem na podium konstruktorów z silnikami niemieckiego koncernu, a dopiero na czwartym miejscu w klasyfikacji uplasowała się ekipa fabryczna. Czy według Toto Wolffa jest to powód do wstydu dla jego zespołu?

„Szczerze mówiąc, jeżeli my nie możemy wygrać jako zespół fabryczny, to wolę być pokonanym przez zespół kliencki. Nie mam z tym żadnego problemu ponieważ dla nas to jest punkt odniesienia. Nie ma dzięki temu dyskusji na temat poziomu silnika, jego właściwości jezdnych, wydawania energii itp. Nic z tych rzeczy” – mówi Toto Wolff.

reklama wpis kalendarz

„Mistrzowie świata to nasz zespół kliencki. Mają równe materiały jak my. Ścigamy się na tych samych warunkach i jeżeli oni mają lepsze nadwozie, lepiej egzekwują wyścigi czy mają lepszych kierowców, to dla nas jest to całkowicie OK. Ich mistrzostwo to również sukces Mercedesa, naszego działu silnikowego, którego głównym celem jest wygrywanie” – dodaje szef Mercedesa.

Wolff mówi, że wygrana zespołu klienckiego w klasyfikacji konstruktorów to również wynik działania limitów budżetowych. Widzi on też pozytywy dość odległej pozycji swojej ekipy w klasyfikacji konstruktorów.

„Dostali równe szanse. Gdy spojrzymy na limity budżetowe, to wyraźnie widać ich efekt. Mamy czwarte miejsce, a McLaren pierwsze, co daje nam 20% więcej czasu w tunelu aerodynamicznym i przy CFD od nich. To duża różnica” – mówi Wolff.

„Ale wygrali, ponieważ mieli dobrych inżynierów. Proste. Świetna inżynieria, znakomite przywództwo, dobrzy kierowcy. Dwaj kierowcy, którzy punktowali i trzeba im to oddać. Jeżeli popatrzymy, gdzie McLaren był półtora roku temu… Nawet nie wychodzili z Q1. Pod koniec ubiegłego roku mieli już zwycięskie auto, a teraz zdobyli mistrzostwo. Jeszcze 2 lata temu ktoś powiedziałby, że to niemożliwe” – dodaje szef Mercedesa.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi