KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2022 Belgian Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Wolff: Idiotyczny błąd odebrał Lewisowi szansę na P3


Szef Mercedesa, Toto Wolff był wściekły po kwalifikacjach do Grand Prix Abu Zabi, denerwując się na głupi błąd zespołu, który sporo kosztował Lewisa Hamiltona.

W ostatnich 9 sesjach kwalifikacyjnych, Lewis Hamilton aż pięciokrotnie zajmował miejsce w drugiej części stawki. Zazwyczaj winne były temu złe ustawienia samochodu lub błędy kierowcy. Tym razem Anglik padł ofiarą przede wszystkim błędu swojej ekipy. W czasówce był dopiero 18, a jutro ruszy z 16. miejsca.

Po kwalifikacjach Wolff przyznawał, że zespół zawiódł Hamiltona swoją strategią.

Idiotyczny błąd i pachołek

 

„Muszę przeprosić Lewisa i wszystkich w zespole, którzy pracowali tak ciężko by to było wspaniałe zakończenie dla niego. Był szybszym kierowcą na ustawieniach, które wybraliśmy dla samochodu. Był to też eksperyment przed przyszłym rokiem. A my totalnie go zawiedliśmy” – mówił Toto Wolff.

 

„To była idiotyczna pomyłka by nie wyjeżdżać wcześniej. Niewytłumaczalna. Rzadko jestem tak przybity tym, co się wydarzyło. Być może to podsumowuje ostatnie wyścigi, jakie z nim mieliśmy, ale najgorsze jest to, że to było po prostu idiotyczne” – dodaje szef Mercedesa.

Według niego strategia zespołu w Q1 była zbyt ryzykowna.

„Mamy szczęście, że udało im się przebić przez ruch na torze. Potem, być może bez tego pachołka, udałoby się. Ale przede wszystkim nie ryzykujesz tak w Q1, gdy masz tempo by z łatwością je przejść” – mówi Wolff.


„I przez to nasz najbardziej wartościowy kierowca w historii, najbardziej wartościowy i najlepszy kierowca tego sportu, odpada z Q1 ponieważ my popełniliśmy błąd. Mogę go tylko przeprosić” – dodaje szef Mercedesa.

Lewis zalicza ostatnio serię bardzo słabych występów kwalifikacyjnych. Wolff żałuje, że błąd zespołu sprawił, że nie będzie w stanie mocno zakończyć sezonu.

„Miał tempo. Chcielibyśmy go na podium, była na to realna szansa. W trzecim treningu był trzeci. Teraz jest już ono dla niego praktycznie nieosiągalne” – mówi szef Mercedesa.

Na podstawie: racefans.net
fot. Mercedes F1


Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi