KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2024 Qatar Grand Prix, Saturday - Sebastian Kawka

To przekonało Hamiltona by dokończył GP Kataru



Sfrustrowany swoim tempem i kolejnymi karami, Lewis Hamilton chciał wycofać się z rywalizacji o Grand Prix Kataru Formuły 1. Do dalszej jazdy przekonał go Peter Bonington.

GP Kataru od początku nie układało się Lewisowi Hamiltonowi. Przegrał wyraźnie obie czasówki z George Russellem i był wolniejszy w wyścigach.

Pomiędzy sesjami kierowca Mercedesa ze zrezygnowaniem wypowiadał się o swojej formie. Brak nadziei było widać również w trakcie wyścigu. Po przebiciu opony i otrzymaniu dwóch kar, gdy był w ogonie stawki, chciał się wycofać.

„Wycofajmy samochód w takim razie” – powiedział Lewis, gdy jego inżynier, Peter Bonnington poinformował go o karze przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie prędkości w alei serwisowej o ponad 12 km/h.

 

„Lewis, odbędziemy karę na tym okrążeniu” – odparł Bonnington. Hamilton jednak nie ustawał: „Zaparkujmy samochód”. Gdy „Bono” odparł „Negative”, Hamilton zapowiedział, co zamierza zrobić: „Gdy tam będę, wyłączam samochód”.

Hamiltona przekonała dopiero następna wiadomość od jego inżyniera.

„Dobrze. Jeżeli chcesz karę 5 sekund na kolejny wyścig to spoko” – powiedział Bonnington. „Potrzebujemy przejechania jeszcze tylko jednego okrążenia. Ale musimy przejechać przez aleję serwisową – dodał potem inżynier.



Wizja kary przed ostatnim wspólnym wyścigiem z Mercedesem podziałała na Lewisa i dojechał ostatecznie do mety w Grand Prix Kataru. Anglik nie widzi jednak dla siebie szans na sukces w pożegnalnej rundzie.

„Nie sądzę, że zakończymy sezon z dobrym wynikiem. Ale spróbujemy, choć nie spodziewam się znacząco lepszego weekendu niż ostatnie. Oczywiście będę się starał. Jadę tam z małymi nadziejami i może wtedy wynik będzie lepszy” – powiedział Hamilton w rozmowie z mediami, cytowany przez planetf1.com.

„I tak nie zrobi to dużej różnicy. Ostatnie wyścigi nie wpływają na nic. To był rollercoaster emocji i jestem wdzięczny, że tu stoję. Mam za sobą w życiu wspaniałe wyścigi, mam też gorsze. Tych drugich jest mniej” – dodał kierowca Mercedesa.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi