To był bardzo pracowity dzień na Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Łącznie kierowcy pokonali aż 2578 okrążeń.
Każdy zespół mógł wystawić dwa auta, powierzając minimum jedno młodemu kierowcy. Większość ekip chciało mieć również etatowego zawodnika na torze. Pierwotna kolejność jazd wyglądała następująco:
Zespół | Auto 1 | Auto 2 |
---|---|---|
McLaren | Lando Norris / Oscar Piastri | Pato O’Ward |
Ferrari | Charles Leclerc | Antonio Fuoco / Arthur Leclerc |
Red Bull | Yuki Tsunoda | Isack Hadjar |
Mercedes | George Russell | Andrea Kimi Antonelli |
Aston Martin | Felipe Drugovich | Jak Crawford |
Alpine | Jack Doohan | Paul Aron |
Haas | Esteban Ocon | Ryo Hirakawa |
RB | Liam Lawson | Ayumu Iwasa |
Williams | Carlos Sainz Jnr | Luke Browning |
Sauber | Nico Hulkenberg | Gabriel Bortoleto |
Zmiana zaszła jedynie w Mercedesie, gdzie cały czas nie w pełni sił jest Andrea Kimi Antonelli.
Przedłużają się problemy zdrowotne Kimiego Antonellego. Nie pojawił się dziś w bolidzie na torze, ale jest w padoku.
Wiadomo już, że nie weźmie udziału w testach Super Formuły (odbywają się na Suzuce i miały być przygotowaniem kierowcy na tym torze).#F1 #F1pl #ViaF1 #Elevenf1 https://t.co/Qj5CpH6YoD
— powrotroberta.pl (@powrotroberta) December 10, 2024
Ostatecznie jeden z przyszłorocznych debiutantów zjawił się na torze i przejechał 62 okrążenia, uzyskując piąty czas.
Najszybszy był Charles Leclerc , ale tuż za nim znalazł się Carlos Sainz w… Williamsie. Najlepiej spośród nieetatowych kierowców F1 poszło Ayumu Iwasie, który był 6.
Na najgorszych miejscach ci, którzy jeździli najmniej bolidami F1, a zatem Frederic Vesti i Antonio Fuoco.
Yuki Tsunoda, debiutujący w Red Bullu, uzyskał gorszy czas od Isacka Hadjara, ale oczywiście nie wiemy, jakie programy realizowali kierowcy.
Najbardziej pracowitym kierowcą był Liam Lawson, który przejechał aż 159 okrążeń. Sesje przebiegały gładko, bez większych przerw czy czerwonych flag.
Oto mieszanki, na których zostały uzyskane poszczególne czasy:
Przebiegi poszczególnych zespołów były bardzo zbliżone. Najmniej kółek – 243 – przejechał Sauber, a najwięcej – 284 – Ferrari:
1. Ferrari 284
2. McLaren 272
3. RB 269
4. Alpine 258
5. Aston Martin 255
6. Red Bull 252
7. Haas 252
8. Williams 251
9. Mercedes 251
10 Sauber 243