KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

0678adbb-2750-01b9-413c-709c48954f33

Oficjalnie: Maciej Gładysz w Eurocup Formuła 3!


Po fenomenalnym debiucie w Formule 4, w sezonie 2025 16-letni Maciej Gładysz awansuje do serii Eurocup-3, w której nadal reprezentował będzie holenderski zespół MP Motorsport.

Jeden z najbardziej utytułowanych polskich kartingowców, Gładysz awansował do Formuły 4 na początku sezonu 2024, najpierw sięgając po tytuł drugiego wicemistrza zimowego cyklu Formula Winter Series, a następnie powtarzając ten sukces w prestiżowych mistrzostwach Hiszpanii F4.

Wygrał w nich 3 wyścigi, w sumie osiem razy stanął na podium, a trzy razy na pole position. W obu seriach pokonał ponad 30 rywali i rywalek z całego świata, zdobywając w nich jednocześnie tytuły mistrza i wicemistrza wśród debiutantów.

Po tak spektakularnym początku przygody z wyścigami bolidów jednomiejscowych, młody tarnowianin w sezonie 2025 zrobi kolejny krok, awansując do serii Eurocup-3.

Podopieczny ORLEN Teamu przesiądzie się ze 184-konnego bolidu F4 do napędzanego silnikiem Alfa Romeo o mocy 270 KM auta w specyfikacji Formuły 3.


Używany w cyklu Eurocup-3 bolid bazuje na takim samym nadwoziu Tatuus F3 T-318, co samochody serii FRECA, ale posiada bardziej zaawansowany pakiet aerodynamiczny, jest lżejszy o 25 kg i wykorzystuje opony Hankook.

Tarnowianina czeka osiem weekendów wyścigowych na najsłynniejszych, znanych z Formuły 1, torach wyścigowych całej Europy.

Zmagania rozpoczną się w maju na austriackim Red Bull Ringu, a zakończą w listopadzie w Barcelonie. W międzyczasie kierowcy ścigać się będą także na torach Portimao, Paul Ricard, Monza, Assen, Spa-Francorchamps i Jerez.

W ramach przygotowań do głównej części sezonu, w lutym i marcu Gładysz weźmie udział w składających się z trzech rund zawodach Spanish Winter Championship, organizowanych dla zespołów Eurocup-3. Wszystkie wyścigi obu serii będzie można śledzić na żywo w internecie.

Tarnowian będzie kontynuował swoją współpracę z holenderskim zespołem MP Motorsport, który ma na swoim koncie m.in. mistrzostwo w FIA Formule 2, a także tytuły w Eurocup-3 i hiszpańskiej F4 w sezonie 2024.



„Jestem bardzo podekscytowany awansem do wyższej kategorii i kontynuowaniem współpracy z zespołem MP Motorsport. Za nami bardzo solidny, pierwszy wspólny rok. Czuję się bardzo dobrze w ekipie, która jest dla mnie jak druga rodzina, a jednocześnie jest bardzo mocna w cyklu Eurocup-3, dlatego decyzja na temat sezonu 2025 od samego początku była oczywista. Jesteśmy już po pierwszych testach nowego dla mnie auta, które bardzo przypadło mi do gustu. Przyszłoroczny kalendarz wygląda bardzo ekscytująco, dlatego nie mogę już doczekać się pierwszych wyścigów” – mówi Maciej Gładysz.

„Maciej poradził sobie rewelacyjnie w swoim debiucie w Formule 4 i zasłużył na natychmiastowy awans do cyklu Eurocup-3. Trzy zwycięstwa i tytuł drugiego wicemistrza w tak konkurencyjnej serii, jak hiszpańska Formuła 4, to świetny rezultat, dlatego chcemy, aby Maciej pozostał częścią rodziny MP i razem z nami awansował na kolejny poziom. Celem MP Motorsport jest przyspieszanie rozwoju utalentowanych kierowców i dokładnie to robimy w przypadku Maćka” – dodaje szef zespołu MP Motorsport, Sander Dorsman.

Kalendarz Macieja Gładysza na sezon 2025:

 

Spanish Winter Championship
Runda 1 – 7-9 lutego – Jerez de la Frontera, Hiszpania
Runda 2 – 21-23 lutego – Portimao, Portugalia
Runda 3 – 28-30 marca – Motorland Aragon, Hiszpania

Eurocup-3:
Runda 1 – 16-18 maja – Red Bull Ring, Austria
Runda 2 – 6-8 czerwca – Portimao, Portugalia
Runda 3 – 20-22 czerwca – Paul Ricard, Francja
Runda 4 – 5-6 lipca – Monza, Włochy
Runda 5 – 8-10 sierpnia – Assen, Holandia
Runda 6 – 4-5 września – Spa-Francorchamps, Belgia
Runda 7 – 19-21 września – Jerez de la Frontera, Hiszpania
Runda 8 – 14-16 listopada – Barcelona, Hiszpania


Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi