KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Bahrain Filming Day Images - Esteban

Ocon zadaje pytania o wyniki Gasliego. Nieoficjalnie: Nie dokończy sezonu 2024



Esteban Ocon jest zdziwiony swoimi słabymi osiągami na tle partnera zespołowego, Pierra Gasly. Mają być one jednym z powodów, dla których Francuz nie dokończy sezonu 2024.

Pierwsza połowa sezonu 2024 w ekipie Alpine należała do Estebana Ocona, który był znacznie szybszy w kwalifikacjach i wyścigach. Teraz jednak to Gasly jest liderem ekipy i zazwyczaj to ten, który zostaje w Alpine jest wyżej w kwalifikacjach i na mecie.

Fatalne tempo

 

Kwalifikacje do GP Kataru były kolejną rozczarowującą sesją Ocona. Podczas gdy Gasly był 11, Ocon zajął ostatnie miejsce.

„Nie wiem, trzeba zapytać zespołu” – mówi Ocon pytany, czy fakt, że tylko Pierre Gasly dostał nowy nos i przednie skrzydło na GP Kataru.

 

„Moje okrążenia są czyste, nie popełniam błędów. Z takim okrążeniem normalnie powinienem awansować bez żadnych problemów. Po prostu brakowało mi mocy. Nie mam żadnych odpowiedzi w ten weekend” – mówił Ocon po sobocie w Katarze.

„Zyskałem kilka miejsc na starcie Sprintu, ale potem walczyłem z samochodami z innej ligi. Różnice prędkości były ogromne – większe niż 0,7 sekundy na okrążeniu, a nawet dochodzące do sekundy. Dałem z siebie wszystko w kwalifikacjach dawałem z siebie wszystko, ale niestety było dokładnie tam samo. To bardzo frustrujące” – dodawał.

Niedziela była dla niego jeszcze gorsza – po starcie z końca stawki odpadł już w pierwszym zakręcie. Pierre Gasly natomiast zajął rewelacyjne, piąte miejsce.

Nie da się nie zauważyć, że osiągi kierowców Alpine zmieniły się po ogłoszeniu odejścia Ocona z Alpine (dane przed GP Kataru):



Średnia startowa Gasly przed ogłoszeniem: 15,5, po ogłoszeniu: 11,92
Średnia startowa Ocon przed ogłoszeniem: 14,38, po ogłoszeniu: 14

Średnia na mecie przed ogłoszeniem Gasly: 14,66, po ogłoszeniu: 10,8
Średnia na mecie przed ogłoszeniem Ocon: 13,8, po ogłoszeniu: 11,9

Czy ma to jednak coś wspólnego z celowym działaniem zespołu? A może poprawki wprowadzone w trakcie roku bardziej pasują Gasliemu? Dajcie znać w komentarzach!

 

Nie dokończy sezonu?

 

Po GP Kataru portal The Race podał informację, że spodziewa się iż Ocon nie dokończy sezonu w barwach Alpine. Podczas Grand Prix Abu Zabi zastąpi go Jack Doohan, a zatem kierowca Alpine na sezon 2025.

Wpływ na taką decyzję Estebana miał mieć nie tylko brak tempa jego bolidu, ale również brak zgody Alpine na to, by Ocon wziął udział w posezonowych testach Formuły 1 w Abu Zabi.

Po GP Kataru Ocon dziękował „inżynierom i mechanikom za cały sezon”.

Czekamy zatem na rozwój wydarzeń…



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi