Esteban Ocon jest zdziwiony swoimi słabymi osiągami na tle partnera zespołowego, Pierra Gasly. Mają być one jednym z powodów, dla których Francuz nie dokończy sezonu 2024.
Pierwsza połowa sezonu 2024 w ekipie Alpine należała do Estebana Ocona, który był znacznie szybszy w kwalifikacjach i wyścigach. Teraz jednak to Gasly jest liderem ekipy i zazwyczaj to ten, który zostaje w Alpine jest wyżej w kwalifikacjach i na mecie.
Fatalne tempo
Kwalifikacje do GP Kataru były kolejną rozczarowującą sesją Ocona. Podczas gdy Gasly był 11, Ocon zajął ostatnie miejsce.
„Nie wiem, trzeba zapytać zespołu” – mówi Ocon pytany, czy fakt, że tylko Pierre Gasly dostał nowy nos i przednie skrzydło na GP Kataru.
„Moje okrążenia są czyste, nie popełniam błędów. Z takim okrążeniem normalnie powinienem awansować bez żadnych problemów. Po prostu brakowało mi mocy. Nie mam żadnych odpowiedzi w ten weekend” – mówił Ocon po sobocie w Katarze.
„Zyskałem kilka miejsc na starcie Sprintu, ale potem walczyłem z samochodami z innej ligi. Różnice prędkości były ogromne – większe niż 0,7 sekundy na okrążeniu, a nawet dochodzące do sekundy. Dałem z siebie wszystko w kwalifikacjach dawałem z siebie wszystko, ale niestety było dokładnie tam samo. To bardzo frustrujące” – dodawał.
Niedziela była dla niego jeszcze gorsza – po starcie z końca stawki odpadł już w pierwszym zakręcie. Pierre Gasly natomiast zajął rewelacyjne, piąte miejsce.
Nie da się nie zauważyć, że osiągi kierowców Alpine zmieniły się po ogłoszeniu odejścia Ocona z Alpine (dane przed GP Kataru):
Średnia startowa Gasly przed ogłoszeniem: 15,5, po ogłoszeniu: 11,92
Średnia startowa Ocon przed ogłoszeniem: 14,38, po ogłoszeniu: 14
Średnia na mecie przed ogłoszeniem Gasly: 14,66, po ogłoszeniu: 10,8
Średnia na mecie przed ogłoszeniem Ocon: 13,8, po ogłoszeniu: 11,9
Czy ma to jednak coś wspólnego z celowym działaniem zespołu? A może poprawki wprowadzone w trakcie roku bardziej pasują Gasliemu? Dajcie znać w komentarzach!
Nie dokończy sezonu?
Po GP Kataru portal The Race podał informację, że spodziewa się iż Ocon nie dokończy sezonu w barwach Alpine. Podczas Grand Prix Abu Zabi zastąpi go Jack Doohan, a zatem kierowca Alpine na sezon 2025.
Wpływ na taką decyzję Estebana miał mieć nie tylko brak tempa jego bolidu, ale również brak zgody Alpine na to, by Ocon wziął udział w posezonowych testach Formuły 1 w Abu Zabi.
Po GP Kataru Ocon dziękował „inżynierom i mechanikom za cały sezon”.
Czekamy zatem na rozwój wydarzeń…