KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Austria - Practice & Sprint Qualifying

„Mały, ujadający terier”



Do potyczki medialnej George Russella i Maxa Verstappena dołączyli szefowie ich ekip, a najwięcej do powiedzenia miał Toto Wolff.

Drugą odsłonę batalii słownej pomiędzy Verstappenem i Russellem mieliśmy przed Grand Prix Abu Zabi. O wymianie bardzo stanowczych opinii kierowców pisałem tutaj.

Ale do sporu włączyli się też szefowie zespołów. Już po Grand Prix Kataru Christian Horner nazywał zachowanie George Russella „histerycznym”. W obronie swojego kierowcy stanął Toto Wolff, szef Mercedesa, nawiązując do Christiana Hornera.

Wolff o terierze

 

„Dla szefa zespołu ważne jest by być sparring-partnerem, a to oznacza tłumaczenie kierowcy, że rzeczy mogą mieć więcej niuansów. Wypowiedzi, które są absolutystyczne, które pokazują, że myślenie jest albo w 100% prawdziwe albo w 100% fałszywe – trzeba wyjaśnić to z kierowcą: by był bardziej zbalansowane, zależne od postrzegania i własnej perspektywy. Trzeba pozwolić by coś było 51/49 czy 70/30, pamiętać, że zawsze jest druga strona” – mówi filozoficznie Wolff.

 

„Może kiedy spojrzy się w ten sposób i wyjaśni to kierowcom i zespołowi, dojdzie się do wniosku, że prawda jest po obu stronach. Jeżeli tego nie robisz, nie wykonujesz swojej roli. To słabość. Dlaczego on [Horner] czuje się uprawnionym do komentarzy na temat mojego kierowcy? Skąd się to bierze?” – pyta szef Mercedesa.

Wolff miał wówczas spojrzeć na dziennikarzy zgromadzonych w sali i zakończył swoją wypowiedź, mówiąc z groźną miną: „Ujadający mały terier. Zawsze ma coś do powiedzenia”.

Austriak, który w ostatnich miesiącach jawnie robił podchody do Maxa Verstappena, chcąc zatrudnić go w Mercedesie, podkreślał przede wszystkim na udział Hornera w tej sprawie. Jeżeli chodzi o kierowców, deklarował, że jest to sprawa do wyjaśnienia między nimi.

„Nie chcę się w to mieszać, ale jeżeli szef innego zespołu nazywa George`a histerycznym, to dla mnie przekroczenie granic. Jego myśl z pewnością nie jest intelektualną psychoanalizą. Jak śmie komentować stan umysłu mojego kierowcy” – grzmiał Wolff.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi