KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Leclerc Sainz Ferrari F1

Bezbłędnego nie było – statystyki kwalifikacji w sezonie 2024 F1



Max Verstappen z najlepszą statystyką, Guanyu Zhou z najgorszą – takie wnioski płyną ze spojrzenia na dane dotyczące odpadnięć w poszczególnych segmentach kwalifikacji w sezonie 2024.

Pole position

 

Na początek tego tekstu przypomnę zdobywców pole position w tym sezonie:

8: Max Verstappen, Lando Norris
4: George Russell
3. Charles Leclerc
1: Carlos Sainz

W przypadku zespołów wyglądało to następująco:
8: Red Bull, McLaren
4: Ferrari
4: Mercedes

 

Segmenty

 

Forma kwalifikacyjna to jeden z najważniejszych wskaźników przy ocenianiu kierowców. To z jaką regularnością zawodnicy przechodzą do kolejnych segmentów kwalifikacji świadczy o ich szybkości i braku błędów w decydujących momentach. Jest to też wskaźnik „ogarnięcia” zespołu, który musi wypuszczać kierowców w odpowiednich momentach.

W sezonie 2024 czterech kierowców było w Q3 aż 23 razy. Jedynym z nich, który ani razu nie odpadł w Q1 był Max Verstappen, który tylko podczas GP Brazylii odpadł przed ostatnim segmentem kwalifikacji. Po raz w Q1 odpadali George Russell, Lando Norris i Oscar Piastri.

Ani razu w Q1 nie odpadli też obaj kierowcy Ferrari – Charles Leclerc i Carlos Sainz.

Czterem kierowcom w sezonie 2024 nie udał się awans do Q3 ani razu i tylko jeden z nich – Guanyu Zhou – przejechał cały sezon.

 

Zobaczcie zestawienie:

KierowcaOdpadnięcia w Q1Odpadnięcia w Q2Obecność w Q3
Max Verstappen0123
George Russell1023
Lando Norris1023
Oscar Piastri1023
Charles Leclerc0321
Carlos Sainz0320
Lewis Hamilton4218
Fernando Alonso3516
Sergio Perez6315
Yuki Tsunoda4911
Nico Hulkenberg5811
Alex Albon6108
Lance Stroll5127
Pierre Gasly7107
Esteban Ocon9104
Daniel Ricciardo693
Kevin Magnussen7123
Valtteri Bottas1482
Liam Lawson141
Franco Colapinto621
Oliver Bearman120
Jack Doohan100
Logan Sargeant1230
Guanyu Zhou2040

Jak wspomniałem wyżej, tylko Ferrari nie odpadło ani razu w tym sezonie w Q1. Najwięcej razy w Q3 był McLaren – 46 razy. Red Bull zajął w tej statystyce dopiero czwarte miejsce.

Najsłabiej wyglądało to w przypadku Saubera.

 

ZespółOdpadnięcia w Q1Odpadnięcia w Q2Obecność w Q3
McLaren2046
Ferrari0741
Mercedes5241
Red Bull6438
Aston Martin81723
RB112215
Haas132114
Alpine172011
Williams24159
Sauber34122



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi