KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

*** BESTPIX *** F1 Grand Prix of Monaco

Gasly z wyjątkowym wyczynem, Williams stracił krocie

 

Nie jest dobrze, gdy niemal 10% całego limitu budżetowego dostępnego na cały sezon zabierają ci wypadki twoich kierowców. A tak stało się w sezonie 2024 w Williamsie.

Destructors Championship

 

Jest to tworzona przez użytkownika Reddita, „basspro24chevy”, klasyfikacja kosztów napraw części bolidów, uszkodzonych w trakcie sezonu przez kierowców.

Tworzona jest na podstawie następującego „cennika”:
– Monokok: $675 tys.
– Skrzynia biegów: $500 tys.
– Dodatkowe chassis: $275 tys.
– Przednie skrzydło: $170 tys.
– Przednie zawieszenie: $125 tys.
– Tylne zawieszenie: $100 tys.
– Deflektory: $93 tys.
– Tylne skrzydło: 82 tys.
– Sidepody: $80 tys.
– Podłoga: $75 tys.
– Elektronika: $50 tys.
– Hamulce: $10 tys.
– Koło: $2 tys.

Pod uwagę nie są brane koszty silników. Są to ceny, które nie były aktualizowane od paru sezonów więc można podejrzewać, że w rzeczywistości są wyższe. Dodatkowo, są to tylko szacunki, opierające się na tym, czego jako kibice się dowiadujemy.

 

Kierowcy

 

Udało się, Pierre Gasly został pierwszym kierowcą w historii zestawienia, który nie wyrządził żadnych dodatkowych szkód i nie przyniósł kosztów zespołowi.

„Cele na ten sezon zostały osiągnięte. Zajęliśmy 6. miejsce wśród konstruktorów, a ja chciałem być na 10. miejscu wśród kierowców. Pomiędzy mną i Nico Hulkenbergiem były 2 punkty więc ostatni wyścig decydował. Udało mi się, a dodatkowo przez cały sezon udało się przejechać bez uszkodzeń. Wszystkie trzy cele zostały zatem zrealizowane” – mówi Gasly.

Na drugim biegunie znalazł się Sergio Perez. Meksykanin „kosztował” Red Bulla ponad 4,86 mln dolarów. To trzeci najwyższy wynik w historii prowadzenia tego zestawienia. Poprzedni liderzy mieli następujące „wyniki”:
2023: $4 333 000 (Logan Sargeant – Williams)
2022: $3 952 000 (Mick Schumacher – Haas)
2021: $4 949 000 (Mick Schumacher – Haas)
2020: $3 089 000 (Romain Grosjean – Haas)
2019: $3 673 000 (Alex Albon – Toro Rosso/Red Bull)
2018: $5 397 500 (Max Verstappen – Red Bull)



Niewiele lepszy wynik uzyskał Alex Albon, którego szkody wyniosły $4,66 mln. Na trzecim miejscu, mimo zaledwie 9 startów na koncie, znalazł się Franco Colapinto, który miał najgorszą średnią znisczeń na rundę. A jako że na szóstym miejscu znalazł się Logan Sargeant, który narobił $3 mln szkód. To sprawia, że Williams przez wypadki kierowców stracił aż $11,1 mln.

Łącznie w całym sezonie aż 14 kierowców przekroczyło straty na $1 mln. Bardzo czysto jeździli Valtteri Bottas, Lando Norris i Nico Hulkenberg. Pochwalić trzeba też Olivera Bearmana, który w żadnym z trzech występów nie narobił kosztów ekipie.

MiejsceKierowcaKwota w $
1Sergio Perez4 861 000
2Alex Albon4 664 750
3Franco Colapinto3 436 000
4George Russell3 329 000
5Carlos Sainz3 101 000
6Logan Sargeant3 008 000
7Yuki Tsunoda2 159 000
8Fernando Alonso1 959 000
9Lance Stroll1 887 000
10Esteban Ocon1 625 000
11Kevin Magnussen1 420 000
12Guanyu Zhou1 419 000
13Daniel Ricciardo1 222 000
14Charles Leclerc1 207 000
15Max Verstappen910 000
16Oscar Piastri575 000
17Lewis Hamilton545 000
18Lando Norris475 000
19Valtteri Bottas375 000
20Liam Lawson125 000
21Pierre Gasly0



Zespoły

 

Drugi na liście strat jest Red Bull, który jednak ma połowę strat Williamsa. Zadowoleni ze swoich kierowców mogą być w McLarenie.

Łącznie wypadki kosztowały wszystkie ekipy $38,6 mln

MiejsceZespołyKwota w $
1Williams11 108 750
2Red Bull5 771 000
3Ferrari4 308 000
4Mercedes3 874 000
5Aston Martin3 846 000
6RB3 506 000
7Haas2 185 000
8Sauber1 794 000
9Alpine1 625 000
10McLaren997 000



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi