KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

bolid 2026 koncepcja5

FIA przedstawiła koncepcję bolidu na 2026 – są zmiany

 

Blisko finalizacji są już przepisy techniczne w Formule 1 na sezon 2026 i kolejne. Dziś dowiedzieliśmy się, jak mogą wyglądać bolidy stworzone zgodnie z nimi.

Po raz pierwszy od 2014 roku w jednym sezonie (2026) Formuła 1 powita zarówno nowe silniki jak i nowe nadwozia. Rewolucja zajdzie w obu aspektach. W jednostkach napędowych 50% mocy będzie pochodziło z silnika elektrycznego. Silnik spalinowy będzie napędzany ekologicznym paliwem, a z całej jednostki zniknie MGUH.

Jeżeli chodzi o nadwozia, to znika system DRS, a pojawia się aktywna aerodynamika. Zmniejszone zostanie działanie efektu przypowierzchniowego. Bolidy mają być krótsze, węższe i lżejsze.

Pierwsze grafiki nowych bolidów, które możecie zobaczyć tutaj, zostały stworzone jeszcze przed wprowadzeniem zmian sugerowanych przez zespoły. Wskazywały one, że auta są bardzo wolne w zakrętach, bywają też nieprzewidywalne za sprawą małego docisku aerodynamicznego. Wprowadzone zostało ruchome przednie skrzydło, dokonano też zmian w zawieszeniu i chłodzeniu.

 

Na nowych grafikach widać, że największa zmiana zaszła w tylnym skrzydle, które jest teraz bardziej podobne do obecnych, choć oczywiście bez systemu DRS. Zmienione jest również nieco przednie skrzydło z większymi sekcjami bocznymi. Widać również agresywniejsze wloty powietrza pod podłogę.

Oczywiście ostateczny wygląd aut poznamy dopiero na początku sezonu 2026, a zespoły mogą stworzyć odmienne koncepcje. Warto jednak zauważyć, że nowe przepisy – mające również na celu redukcję tzw. brudnego powietrza – mocno ograniczają zapędy konstruktorów i inżynierów.

Oficjalnie zespoły mogą przystąpić do pracy nad bolidami na sezon 2026 od 1 stycznia 2025 roku, a zatem już za niecałe trzy tygodnie.

Zobaczcie grafiki i dajcie znać, co sądzicie w komentarzach:





Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi