KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Alonso skarży się na wizerunek, jaki kreuje mu FOM

 

Według Fernando Alonso Formula One Management swoimi komentarzami radiowymi, wybieranymi z rozmów Hiszpana, kreuje jego wizerunek jako „zrzędliwego gościa”.

Podczas ostatniego weekendu wyścigowego o Grand Prix Abu Zabi, Fernando Alonso kończył swój drugi sezon z Astonem Martinem – znacznie gorszy od poprzednich. Auto było wolne przez większość sezonu, a wyniki daleki od oczekiwań kierowców i zespołu.

Po nieudanym okrążeniu kwalifikacyjnym, Alonso powiedział do swojego inżyniera: „Najgorszy samochód w historii i najgorsze przygotowania do okrążenia. Następnym razem wykonam okrążenie wyjazdowe samodzielnie”.

Już po weekendzie wyścigowym Fernando tłumaczył się z tego komentarza, zwracając uwagę, że ma wrażenia kreowania jego wizerunku w określony sposób.

 

„Wpadłem w ogromny tłok na torze i wezbrała się we mnie frustracja. Ale to jak zawsze… niektóre komentarze są dobre, inne są złe, ale FOM zdecydowało, że ode mnie będą wybierać tylko te złe. Ale nie przeszkadza mi to, taką mają pracę” – mówi Alonso.

„Miałem tego dnia również pozytywne komentarze, ale – tak jak powiedziałem – FOM musiała to sprzedać w opakowaniu zrzędliwego faceta. Próbowali to zrobić przez wiele lat, ale nie udawało im się” – dodaje Fernando.

Hiszpan zwraca uwagę na temat poufności rozmów kierowcy z inżynierem.



„Te wszystkie wymiany zdań z inżynierami mają prywatny charakter. Często próbujemy różnych rzeczy, rozmawiamy o przygotowaniach okrążenia wyjazdowego i czasem nie zgadzam się z inżynierami. Oni mimo wszystko chcą czegoś spróbować i to nie wychodzi. Więc mówię im to wprost” – mówi Alonso.

„Dostając tylko ten ostatni komunikat, widzowie nie mają całego kontekstu i to nie jest fair. Ale to ich sposób działania” – dodaje kierowca Astona Martina.

Te wypowiedzi mogą tłumaczyć komunikaty Alonso z niedzieli, gdy chciał zburzyć on kreowany przez FOM wizerunek i powiedział do swojego inżyniera: „Myślę, że to będzie dobry dzień. Mam dobre przeczucia”.

Na podstawie: motorsport.com
fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi