KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Mario Andretti visits Red Bull Racing Factory in Milton Keynes

Względy personalne zdecydowały? Mario Andretti: Być może coś było



Według Mario Andrettiego, ojca Michaela, wiele czynników złożyło się na to, że projekt wejścia amerykańskiej ekipy do Formuły 1 wreszcie został zaakceptowany.

W tym tygodniu otrzymaliśmy potwierdzenie, że General Motors z marką Cadillac wejdą do Formuły 1 od sezonu 2026.

W projekcie brakuje jednak Andretti Autosport, które było jego inicjatorem i w większej części go prowadziło. Został w nim jedynie ojciec Michaela Andretti, Mario, który będzie jednym z dyrektorów w Cadillacu.

Mario Andretti został zapytany, czy według niego osoba jego syna mogła być kością niezgody i powodem blokowania wejścia Andretti Autosport do Formuły 1.

 

„Gwarantuję, że ostatecznie nie chodziło tylko o Michaela. To wszystko nie jest takie proste. Działo się wiele rzeczy, ale najważniejsze, że do tego doszło. Teraz może wyglądać to tak, jakby on był głównym czynnikiem, ale nie był” – mówi Mario Andretti w rozmowie z Autosportem.

„Tak czy inaczej, w sytuacjach codziennych mógł usunąć się na bok, ale nie tracimy rytmu, idziemy dalej” – dodaje mistrz świata z 1978 roku.

Nieoficjalne wieści, przekazywane przez Autosport mówią, że odejście Michaela Andretti nie było warunkiem postawionym przez Formułę 1. Mimo to Mario Andretti mówi, że były pewne „osobiste kwestie”, które ogrywały rolę.

Czemu zatem Formuła 1 przepuściła projekt pod nazwą Cadillac, a nie chciała dać zgody na Andretti Autosport.

 

„Nie wiem, czy była jedna rzecz, która nagle doprowadziła do zmiany zdania. Wydaje się, że były jakieś osobiste rzeczy, których nadal nie rozumiem. Ale wygląda na to, że była taka kwestia. Jeżeli tak było, to wiecie już, dlaczego Michael zdecydował się odsunąć. Myślę, że i tak to rozważał, ale trzeba by zapytać jego” – mówi Mario Andretti.

„Faktem jest, że ostatecznie wszystko się złożyło. Możemy nad tym dumać, ale było wiele rzeczy, które nie były do końca jasne. Chciałbym powiedzieć konkretnie to, to i tampo. Ale po prostu wszystko nagle zaczęło się składać, a za kulisami działy się rzeczy, które też mogły odegrać znaczenie” – dodaje Mario.


Będą serie juniorskie

 

Gdy Andretti Autosport przygotowywało wejście do Formuły 1, zapowiadano, że ekipa stworzy też zespoły juniorskie. Mario Andretti to potwierdza.

„Michael zawsze mówił, że powtarzał, że chce być na różnych szczeblach. Tak chce wprowadzać kierowców na szczyt. Robił tak w IndyCar z Indy NXT. Intencją jest stworzenie zespołów F3 i F2. Będzie to okazja dla młodych talentów ze Stanów Zjednoczonych by zaistnieć” – dodaje Andretti.

Nie bez znaczenia były zapewne również kwestie finansowe. Cadillac miał zapłacić wpisowe wynoszące $450 mln.

Na podstawie: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi