KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2020 Turkish Grand Prix, Sunday - LAT Images

Wolff: Decyzja Lewisa uniemożliwiła nam rozmowy z Norrisem i Leclerckiem



Toto Wolff ma wyrzuty do Lewisa Hamiltona, że późno poinformował ekipę o chęci przenosin do Ferrari. Gdyby nie to, Mercedes mógłby mieć inny skład w przyszłym roku.

W lutym dowiedzieliśmy się, że Lewis Hamilton w sezonie 2025 będzie kierowcą Ferrari. Kilka miesięcy wcześniej Anglik przedłużył umowę z Mercedesem, a jeszcze w grudniu deklarował, że chce nadal jeździć w Mercedesie.

Taki obrót spraw zaskoczył nie tylko kibiców Formuły 1, ale również Toto Wolffa, który ostatecznie na następcę Lewisa Hamiltona wybrał Kimiego Andreę Antonellego.

„Oczywiście miałem z tyłu głowy, że Lewis może odejść. Nie mogłem jednak zrozumieć, czemu miałby nas zmienić na inny zespół zanim dowiemy się, czy mamy konkurencyjne auto” – dziwi się Wolff w najnowszej książce „Inside Mercedes F1: Life in the Fast Lane”.

 

„To również nie dało nam żadnego czasu na reakcję. Musiałem wykonać awaryjne telefony do naszych partnerów i prawdopodobnie przegapiłem czas na negocjacje z innymi kierowcami, którzy podpisali kontrakty kilka tygodni wcześniej, jak Charles Leclerc czy Lando Norris. To sprawiło, że byliśmy z tyłu i miało aspekt komercyjny. Ale czy odebrałem to osobiście? Nie, to była decyzja biznesowa” – dodaje Wolff.

Ciekawy był sposób, w jaki Wolff dowiedział się o przenosinach Hamiltona. Zadzwonił do niego w tej sprawie… Carlos Sainz Senior, który był zainteresowany miejscem dla swojego syna w Mercedesie. Wolff przyznał, że potem zadzwoniło do niego niespodziewanie kilku kierowców. On sam miał wysłać wiadomość do Freda Vasseura, ale nie dostał odpowiedzi.



Zaznacza on, że wspólnie z Lewisem Hamiltonem Mercedes odniósł wiele sukcesów i rozumie, że każdy ma własne cele.

„Nie dotknęło mnie to. Mam twardą skórę. Miałem kilka dość trudnych momentów w moim życiu i ten się z nimi nie równa” – dodaje Wolff.

Lewis Hamilton w tej samej książce mówi, że ma nadzieję, iż jego odejście nie wpłynie na relację z zespołem i Toto Wolffem.

„Czułem, że kończę relację, która jest perfekcyjna. Musiałem to zrobić osobiście, bo tego wymagała uczciwość. Wiedziałem, że to będzie trudne. Jako ludzie, jest nam przykro, gdy coś się kończy. Wiem jednak, że nasza przyjaźń wykracza poza biznes. Tak to widzę i mam nadzieję, że Toto również” – mówi Hamilton.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi