KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Brazil - Qualifying

Verstappen wściekły na timing czerwonej flagi. Powtarza się sytuacja z wczoraj



Trzeba przyznać, że w ten weekend sędziowie są bardzo niekonsekwentni we wprowadzaniu czerwonych flag i neutralizacji po wypadkach kierowców.

VSC

 

Już po Sprincie na Interlagos pojawiły się duże kontrowersje w temacie ogłoszenia wirtualnej neutralizacji. Po awarii auta Nico Hulkenberga, Niemiec zatrzymał się tuż obok toru. Sędziowie przez ponad okrążenie nie ogłaszali wirtualnej neutralizacji.

Dało to czas McLarenowi na dokonanie zapowiadanej wcześniej zamiany pozycji między swoimi kierowcami, tak by Lando Norris mógł zdobyć więcej punktów.

Ucierpiał na tym też Sergio Perez, który walczył wtedy o 8. miejsce z Lando Norrisem i przez późne ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, stracił pozycję. Po wyścigu był on wyraźnie niezadowolony.

 

„Nie mam nawet słów by opisać to, co właśnie obejrzałem” – stwierdził Nowozelandczyk.

Czerwone flagi

 

W niedzielę znów temat powrócił. Tym razem ze sprawą wywieszania czerwonych flag po wypadkach kierowców w deszczowych kwalifikacjach.

W czasówce odpadło łącznie aż 5 kierowców, a wypadek każdego z nich był poważny i w żadnym z wypadków nie było mowy by mogli oni kontynuować jazdę. Mimo to sędziowie w bardzo różnych momentach wywieszali czerwoną flagę. W przypadku Fernando Alonso, pojawiła się ona w kilka sekund po spotkaniu Hiszpana z bandą toru.

 

Ale po wypadnięciu Lance Strolla, które ostatecznie zakończyło sesję Q2, sędziowie czekali z tym kilkadziesiąt sekund, dzięki czemu kilku kierowców mogło poprawić swoje okrążenia.

Sprawiło to, że Max Verstappen stracił minimum jedno miejsce na starcie. Holender był o to wściekły na sędziów po kwalifikacjach.

 

„Samochód uderza w bandę i to musi być natychmiastowa czerwona flaga. Nie rozumiem, czemu to musi trwać 30, 40 sekund by czerwona flaga się pojawiła. To bzdura” – grzmiał Max.

Powiedział on, że sędziowie chcieli dać dokończyć niektórym kierowcom swoje okrążenia i ta sytuacja jest niedorzeczna.

„Szczerze mówiąc, odpuszczam to. To bardzo głupie by musieć o tym mówić” – dodał mistrz świata.

Max w kwalifikacjach zajął 12. miejsce i teoretycznie powinien ruszyć z 17. miejsca po karze silnikowej. Wiadomo jednak, że ruszy minimum 2 miejsca wyżej po kłopotach innych zawodników.

grafWyniki Kwalifikacji GP Brazylii F1 2024



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi