KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Brazil - Sprint & Qualifying

Verstappen twierdzi, że wygrałby w ich samochodach. Leclerc i Norris się nie zgadzają



Przed przedostatnią rundą sezonu 2024 rozgorzała dyskusja, który kierowca w którym bolidzie miałby szansę na mistrzostwo Formuły 1.

Już tuż po zdobyciu czwartego mistrzostwa świata, Max Verstappen sugerował, że byłby w stanie sięgnąć po tytuł również w samochodach konkurencji, które w wielu momentach sezonu bywały szybsze od Red Bulla.

Gdy do Holendra podszedł szef McLarena, Zak Brown, chcąc mu pogratulować, ten stwierdził: „I tak, jak powiedziałeś wcześniej, mogę wygrać tylko w najszybszym samochodzie! W tym roku było trochę inaczej”.

Również przed GP Kataru Verstappen podkreślał, że wygrałby w sezonie 2024 mistrzostwo w Ferrari i McLarenie.

Jego rywale byli pytani o te wypowiedzi.

 

„Oczywiście nie zgodzę się z tym. Wiem, na co stać Maxa. Ale to też zależy od okoliczności. Jeżeli nie byłoby Red Bulla, nawet ja bym wygrał. Jeżeli Maxa nie byłoby w Red Bullu, zdobyłbym mistrzostwo” – mówi Lando Norris.

„Nie wierzę zatem, że wygrałby mistrzostwo. Podoba mi się jego pewność siebie, ale mówienie to jedno, a nie wszystko może być możliwe” – dodaje kierowca McLarena.

Podobną opinię wygłosił Charles Leclerc.

„Max to wyjątkowy kierowca, a tym, co czyni go szczególnym jest pewność siebie, jaką ma. Myślę jednak, że to bardzo trudne mówić coś takiego, nie wiedząc, jaki jest samochód rywala” – mówi kierowca Ferrari.

 

„Nie wiem, jak jeździ Red Bull, nie wiem, jak prowadzi się McLarena, a on nie wie, jakie jest Ferrari. Więc to trochę przegięcie tak mówić” – dodaje Leclerc.

Monakijczyk mówi, że ma ambiwalentny stosunek do tytułu wicemistrza świata.

„Koniec końców zawsze mówię, że to pierwszy z przegranych. Nigdy nie ekscytujesz się drugim, trzecim czy czwartym miejscem. Mówiąc to nie twierdzę, że drugie miejsce nie znaczyłoby dla mnie wiele w tym sezonie, bo to nie był łatwy rok” – mówi Leclerc.

„Priorytetem pozostaje klasyfikacja konstruktorów. Drugie miejsce w klasyfikacji kierowców byłoby miłym bonusem. Nie chodzi o to, że mi nie zależy. Po takim sezonie będzie miło zająć drugie miejsce” – dodaje kierowca.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi