KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Las Vegas

Verstappen dołącza do gigantów. Czwarty tytuł po niełatwym sezonie



Ta sztuka dotychczas udała się tylko czterem kierowcom w historii. Max Verstappen po raz czwarty z rzędu zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1.

Przed rywalizacją w Grand Prix Las Vegas Verstappen miał 62 punkty przewagi nad Lando Norrisem w klasyfikacji kierowców. Holender mógł pozwolić sobie nawet na stratę 2 punktów w wyścigu do Anglika, a i tak zostałby mistrzem świata.

Pewny tytuł

 

Max wziął jednak sprawy w swoje ręce i dojechał na 5. miejscu, będąc znacznie szybszym od Lando Norrisa, który dojechał za nim. Praktycznie przez cały wyścig mistrzostwo dla Maxa nie było zagrożone.

 

„To był naprawdę długi sezon. Zaczął się niesamowicie, po prostu jechaliśmy, ale potem zaczęły się problemy. Na szczęście trzymaliśmy się razem i teraz każdy członek zespołu może czuć się dumny z tego mistrzostwa. To niesamowite, jak wyjątkową grupą osób jesteśmy, jak ciężko pracujemy na torze i w fabryce by wciąż wygrywać. Nie sądziłem, że cztery tytuły będą możliwe” – powiedział Max Verstappen.

„To był sezon pełen wyzwań. Czasami trzeba było zachować spokój i zimną krew. Ubiegłym rokiem bardzo się cieszyłem, ale ten nauczył mnie więcej, jak zachowywać się w trudnych momentach. Fani zawsze mnie bardzo wspierali” – dodał Holender.

Czy kiedykolwiek sądził, że będzie czterokrotnym mistrzem świata?



„Wchodząc do Formuły 1, marzysz o byciu wysoko, potem o zwycięstwach, a potem o mistrzostwie. Próbujesz, próbujesz, czasy się zmieniają. A dziś mam cztery tytuły. Nie sądziłem nigdy, że to będzie osiągalne” – odpowiada kierowca Red Bulla.

Co dalej?

 

„W przyszłym roku na pewno będzie walka wielu samochodów i będzie bardzo zacięta. Póki co jednak mamy jeszcze dwa wyścigi w tym sezonie, potem krótka przerwa i będziemy myśleć o kolejnym sezonie” – powiedział Verstappen.

Tak wygląda klasyfikacja kierowców po Grand Prix Las Vegas:



KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Max VerstappenRed Bull Racing 437=
2Lando NorrisMclaren Mercedes374=
3Charles LeclercFerrari356=
4Oscar PiastriMcLaren Mercedes292=
5Carlos SainzFerrari290=
6George RussellMercedes245=
7Lewis Hamilton Mercedes223=
8Sergio PerezRed Bull Racing152=
9Fernando AlonsoAston Martin Mercedes70=
10Pierre GaslyAlpine42+1
11Nico HulkenbergHaas Ferrari41-1
12Yuki TsunodaVisa CashApp RB30=
13Lance StrollAston Martin Mercedes24=
14Esteban OconAlpine23=
15Kevin MagnussenHaas16=
16Alex AlbonWilliams Mercedes12=
17Daniel RicciardoVisa CashApp RB12=
18Oliver BearmanFerrari, Haas7=
19Franco ColapintoWilliams Mercedes5=
20Guanyu ZhouKick F1 Team4=
21Liam LawsonVisa CashApp RB4=
22Valtteri BottasKick F1 Team0=
23Logan SargeantWilliams Mercedes0-1

Więcej tytułów od Maxa Verstappena mają tylko Michael Schumacher (1994, 1995, 2000 – 2004), Lewis Hamilton (2008, 2014, 2015, 2017 – 2020) i Juan Manuel Fangio (1951, 1954 – 1957). Tyle samo razy co Holender mistrzostwo zdobywali Alain Prost (1985, 1986, 1989 i 1993) oraz Sebastian Vettel (2010-2013).

Ode mnie

 

Wielkie gratulacje dla Maxa. To jego czwarty tytuł – i wszystkie zdobył z rzędu! Zasłużył, co by nie mówić. I nie tymi zwycięstwami, gdy Red Bull dominował na początku sezonu, ale właśnie tymi podiami i wysokimi punktami gdy Red Bull bywał trzecią – czwartą siłą w stawce. W tych momentach pokazał, jak dobrym i regularnym jest kierowcą. Wyjątkowym!

 

Ten trudny sezon może sprawić, że Max nabierze nowej motywacji i ustawi sobie nowe wyzwanie. Przed nim teraz już tylko trzech kierowców z większą liczbą tytułów, a tylko jeden z nich – Schumacher – zdobył mistrzostwo pięć razy z rzędu.

Co by Max nie mówił, jest on bardzo zawziętym i kochającym rywalizację kierowcą, który będzie dążył do kolejnych rekordów i wymagał więcej od siebie i swojego otoczenia.

Ale ten sezon jeszcze się nie kończy bo będziemy w tym sezonie świadkami wyjątkowego wydarzenia – triumfu w klasyfikacji konstruktorów ekipy, która bardzo dawno tego tytułu nie zdobyła. Albo po raz pierwszy od 1998 roku sięgnie po nie McLaren albo pierwszy raz od 2008 roku Ferrari.

Tak teraz wygląda klasyfikacja konstruktorów:

 

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes666=
2Ferrari652=
3RedBull Racing RBPT589=
4 Mercedes468=
5Aston Martin Aramco Mercedes92=
6Alpine Renault65=
7Haas Ferrari58=
8Visa CashApp RB46=
9Williams Mercedes17=
10Kick F1 Team4=



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi