Pojawiają się nieoficjalne doniesienia o kwocie, jaką Cadillac miał zapłacić za wejście do Formuły 1. I mogą zaskakiwać.
Wczoraj wieczorem ogłoszono, że General Motors wchodzi do Formuły 1 od sezonu 2026 na podstawie zgłoszenia Andretti Autosport. Zespół ma nosić nazwę Cadillac F1. Nieoficjalnie wiemy, że silniki dostarczać ma Ferrari.
Ile zapłaci Cadillac?
Zagadką było, co przekonało ostatecznie zespoły i Formułę 1 by wyraziły zgodę na dołączenie amerykańskiej ekipy. Jedną z kości niezgody było wpisowe, jakie miał zapłacić nowy projekt by stać się 11. zespołem F1.
Wpisowe jest rekompensatą dla zespołów za przyszłe straty w udziale w zyskach z praw marketingowych Formuły 1. W ramach obecnie obowiązującego Concorde Agreement jest to kwota $200 mln, dzielona po równo na 10 zespołów.
Ekipy domagały się zwiększenia jej do $600 mln a nawet miliarda dolarów. Takie kwoty mają być negocjowane w ramach nowego Concorde Agreement, które wejdzie w życie od sezonu 2026.
Jak przekazały BBC Sport wiarygodne źródła, General Motors ma zapłacić wpisowe w wysokości $450 mln. Każdy zespół dostanie zatem $45 mln. To kwota ponad dwa razy wyższa niż obowiązujące wpisowe.
Vlog
Zapraszam do obejrzenia vloga dotyczącego wejścia Cadillaca do Formuły 1. W nim próba odpowiedzi na pytania: Co z Mario i Michaelem Andrettimi? Czemu jednak się udało? Skąd będą brać silniki i jacy kierowcy są faworytami do miejsca w ekipie? Zapraszam: