KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Colapinto wypadek

Start Colapinto zagrożony – i nie chodzi tylko o części



Aż 50G wyniosło chwilowe przeciążenie podczas wypadku Franco Colapinto w kwalifikacjach do Grand Prix Las Vegas.

Dla Williamsa sobota w Las Vegas była fatalnym dniem. Najpierw już w Q1 odpadł Alex Albon, który zepsuł swoje okrążenia, a do tego jeden z jego czasów skreślono.

Szybszym kierowcą był dziś Franco Colapinto, który pewnie awansował do Q2 i walczył o wejście do Q3. Niestety, ryzykancka atmosfera Las Vegas udzieliła mu się aż za bardzo i na swoim ostatnim okrążeniu w Q2 zaliczył kontakt z wewnętrzną częścią bandy, co miało opłakane skutki.

Wypadek

 

Widać to dobrze na poniższym nagraniu z wypadku:

 

Takim rozwojem wydarzeń zrozpaczeni byl mechanicy Williamsa.



Tuż po zderzeniu z bandą Colapinto zgłosił przez radio zespołowe, że wszystko z nim w porządku, ale do alei serwisowej wrócił w samochodzie medycznym bowiem czujniki wykryły wysokie przeciążenie.

Williams informuje o tym w swoim oświadczeniu, przyznając jednocześnie, że start Franco jutro jest zagrożony.

Zdrowie

 

„Podczas kwalifikacji Franco doświadczył znaczącego zderzenia z przeciążeniem 50G, wymagającego kontroli medycznej. Uderzenie o tej sile jest oczywiście bardzo mocne i brutalne i będzie wymagał jutrzejszej kontroli zanim będziemy wiedzieć, czy może jechać w wyścigu” – informuje Williams.

„Zdrowie Franco jest jedynym, co się teraz liczy i cieszymy się, że ogólnie jest z nim w porządku. Dostarczymy kolejnych informacji kiedy będzie to możliwe” – dodaje ekipa z Grove.

 

W podobnym tonie wypowiadał się szef zespołu, James Vowles:

Co z częściami?

 

Zdrowie Franco to jedno, ale Williams może mieć też duży problem z częściami by poskładać samochód Colapinto.



Po tym jak w trakcie Grand Prix Brazylii trzeba było trzykrotnie naprawiać poważne uszkodzenia bolidów Williamsa, ekipa przyznawała, że ma duży problem z częściami zamiennymi. Niektóre doniesienia mówiły nawet o tym, że nie jest pewne czy zespół zdoła wystartować w Las Vegas.

Ostatecznie nie okazało się to prawdą, ale z pewnością sytuacja ekipy nie jest łatwa, zwłaszcza, że do tego dochodzą kwestie budżetu i limitów budżetowych. W tych aspektach w Williamsie również nie jest różowo.

Jeżeli nie uda się poskładać samochodu, wówczas zdrowie Colapinto może być wygodną „wymówką”, choć oczywiście nie podejrzewamy Williamsa o taką zagrywkę.

fot. Williams Racing



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi