Zostały cztery rundy do końca sezonu 2024 Formuły 1. Brazylia może dać nam wiele odpowiedzi. Jak będzie wyglądał ten weekend? Przeczytajcie zapowiedź!
Harmonogram
Piątek, 1 listopada:
godz. 13:05 – 13:45 – Trening Brazylijskiej F4
godz. 15:30 – 16:30 – Trening Formuły 1
godz. 17:00 – 17:30 – Trening Porsche Sprint Challenge Brazil
godz. 18:00 – 18:30 – Trening Porsche Carrera Cup Brazil
godz. 19:30 – 20:14 – Kwalifikacje do Sprintu Formuły 1
godz. 21:00 – 22:00 – Kwalifikacje Brazylijskiej F4
Sobota, 2 listopada:
godz. 11:00 – 11:30 – Kwalifikacje Porsche Sprint Challenge Brazil
godz. 11:55 – 12:25 – Kwalifikacje Porsche Carrera Cup Brazil
godz. 13:20 – 13:55 – Pierwszy wyścig Brazylijskiej F4
godz. 15:00 – 15:30 – Sprint Formuły 1
godz. 16:30 – 17:02 – Pierwszy wyścig Porsche Sprint Challenge Brazil
godz. 17:35 – 18:07 – Pierwszy wyścig Porsche Carrera Cup Brazil
godz. 19:00 – 20:00 – Kwalifikacje Formuły 1
godz. 21:00 – 21:25 – Drugi wyścig Brazylijskiej F4
Niedziela, 3 listopada:
godz. 12:45 – 13:17 – Drugi wyścig Porsche Sprint Challenge Brazil
godz. 13:45 – 14:17 – Drugi wyścig Porsche Carrera Cup Brazil
godz. 15:05 – 15:40 – Trzeci wyścig Brazylijskiej F4
godz. 18:00 – 20:00 – Wyścig Formuły 1
Program TV
Zarówno Formułę 1 jak i Formułę 2 i Formułę 3 można oglądać Viaplay (tylko tu z polskim komentarzem) lub F1 TV Pro.
Pakiet miesięczny Viaplay to koszt 55 zł, a przy zakupie pakietu rocznego 44 zł.
Pakiet miesięczny F1 TV Pro to koszt €7.49 i zakupicie go tutaj z blogowego linka partnerskiego.
Szczegółowo opcje oglądania F1 w Polsce opisuję tutaj.
O torze
Tor Interlagos liczy 4309 metrów i jest jednym z najkrótszych w kalendarzu F1. Składa się z 15 zakrętów. Kierowcy przejadą po nim w tym roku 71 okrążeń, co przełoży się na 305,909 km dystansu wyścigowego.
Jest to jeden z niewielu torów w kalendarzu, po którym kierowcy podróżują w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jednocześnie Interlagos to jeden z najwyżej położonych torów w F1, na którym dodatkowo występują spore różnice poziomów.
Potrzeba tu wysokiego docisku, ale zużycie opon zazwyczaj jest niskie. Kierowcy maksymalnie jadą tu około 310 km/h. Rekordzistą toru jest Valtteri Bottas, który w 2018 roku wykręcił tu 1:10.540. W kwalifikacjach przed czterema laty jednak Lewis Hamilton pojechał 1:07.281.
Zmiany na torze:
– Na całej nawierzchni toru oraz w pit-lane mamy nową nawierzchnię
– Trawiaste pobocza zakrętu numer 7 zostały zastąpione przez beton
– Nowe siatki ogrodzeniowe w zakrętach 13. i 14.
– Nowa bariera z opon w zakręcie 7
W tym roku kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie strefy DRS.
Więcej informacji o torze oraz historii wyścigów tam rozgrywanych znajdziecie tutaj.
Występy Kubicy
Robert Kubica wielokrotnie startował na torze Interlagos. Historię jego startów przeczytacie tutaj.
Poprzednio…
Z pole position ruszał Max Verstappen i to on wygrał wyścig:
Opony
Na GP Singapuru Pirelli zdecydowało się na przywiezienie miękkiego zestawu swoich opon.
Sędziowie
Dyrektorem wyścigu ponownie będzie Niels Wittich, oto sędziowie tego wyścigu:
Pogoda
W sobotę i niedzielę szanse na deszcz są bardzo duże.
Klasyfikacje
Klasyfikacja kierowców:
Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty | Zmiana po ostatnim wyścigu |
|
---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 437 | = | |
2 | Lando Norris | Mclaren Mercedes | 374 | = | |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 356 | = | |
4 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 292 | = | |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 290 | = | |
6 | George Russell | Mercedes | 245 | = | |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes | 223 | = | |
8 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 152 | = | |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin Mercedes | 70 | = | |
10 | Pierre Gasly | Alpine | 42 | +1 | |
11 | Nico Hulkenberg | Haas Ferrari | 41 | -1 | |
12 | Yuki Tsunoda | Visa CashApp RB | 30 | = | |
13 | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 24 | = | |
14 | Esteban Ocon | Alpine | 23 | = | |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 16 | = | |
16 | Alex Albon | Williams Mercedes | 12 | = | |
17 | Daniel Ricciardo | Visa CashApp RB | 12 | = | |
18 | Oliver Bearman | Ferrari, Haas | 7 | = | |
19 | Franco Colapinto | Williams Mercedes | 5 | = | |
20 | Guanyu Zhou | Kick F1 Team | 4 | = | |
21 | Liam Lawson | Visa CashApp RB | 4 | = | |
22 | Valtteri Bottas | Kick F1 Team | 0 | = | |
23 | Logan Sargeant | Williams Mercedes | 0 | -1 |
Klasyfikacja konstruktorów:
Poz. | Zespół | Pkt | Zmiana po ostatnim wyścigu |
|
---|---|---|---|---|
1 | McLaren Mercedes | 666 | = | |
2 | Ferrari | 652 | = | |
3 | RedBull Racing RBPT | 589 | = | |
4 | Mercedes | 468 | = | |
5 | Aston Martin Aramco Mercedes | 92 | = | |
6 | Alpine Renault | 65 | = | |
7 | Haas Ferrari | 58 | = | |
8 | Visa CashApp RB | 46 | = | |
9 | Williams Mercedes | 17 | = | |
10 | Kick F1 Team | 4 | = |
Punkty karne:
Kierowca | Punkty | Najbliższe punkty wygasają... | Reprymendy |
---|---|---|---|
Fernando Alonso | 8 | 01/04/25 - 3 pkt | |
Max Verstappen | 8 | 30/06/25 - 2 pkt | |
Logan Sargeant | 7 | ||
Valtteri Bottas | 5 | 08/12/24 - 5 pkt | |
Lance Stroll | 4 | 17/09/24 - 1 pkt | |
Nico Hulkenberg | 4 | 30.06.25 - 2 pkt | 1 |
Oscar Piastri | 4 | 03/11/25 - 2 pkt | 1 |
Esteban Ocon | 3 | 04/05/25 - 1 pkt | |
Daniel Ricciardo | 3 | 21/04/25 - 2 pkt | |
Lando Norris | 3 | 01/12/25 - 3 pkt | 2 |
Franco Colapinto | 2 | 28/10/25 - 2 pkt | |
Oliver Bearman | 2 | 03/11/25 - 2 pkt | 1 |
Alexander Albon | 2 | 01/12/25 - 2 pkt | |
Liam Lawson | 2 | 01/12/25 - 2 pkt | |
Sergio Perez | 1 | 26/05/25 - 1 pkt | |
Carlos Sainz | 1 | 06/05/25 - 1 pkt | |
Kevin Magnussen | 0 | 1 |
Wykorzystanie elementów silnika:
Kierowca | Kraj | Zespół | ICE (limit 4) | TC (4) | MGUH (4) | MGUK (4) | ES(2) | CE (2) | Ex (8) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 7 | |
Sergio Perez | Red Bull Racing Honda RBPT | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 8 | |
Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | |
Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | |
Lewis Hamilton | > | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 |
George Russell | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | |
Charles Leclerc | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 6 | |
Carlos Sainz | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 6 | |
Guanyu Zhou | Kick Sauber Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | |
Valtteri Bottas | Kick Sauber Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | |
Pierre Gasly | Alpine Renault | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 8 | |
Esteban Ocon | Alpine Renault | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 8 | |
Alexander Albon | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |
Franco Colapinto | Williams Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | |
Yuki Tsunoda | RB Honda RBPT | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 7 | |
Liam Lawson | RB Honda RBPT | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 7 | |
Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | |
Nico Hulkenberg | Haas Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | |
Lando Norris | McLaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | |
Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Pojedynki zespołowe w sezonie 2024 zobaczycie tutaj.