KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Brazil - Practice & Sprint Qualifying

Red Bullowi nie zależy na klasyfikacji konstruktorów w 2024?



Być może słaba pozycja Red Bulla w klasyfikacji konstruktorów wyjdzie ekipie z Milton Keynes na dobre.

Zanosi się na to, że Red Bull skończy sezon 2024 na najgorszej pozycji od pięciu lat. W 2020 i 2021 byli wicemistrzami świata, a w 2022 i 2023 mistrzami. Teraz – przede wszystkim przez fatalną formę Sergio Pereza – są na trzeciej pozycji i wizji na jej poprawę raczej nie ma.

Red Bull straci ogromne pieniądze w ramach premii z zysków komercyjnych. Uszczerbek ten mogą jednak pokryć sponsorzy kierowcy, a niska pozycja wśród zespołów opłaci się Red Bullowi. W jaki sposób? Ciekawe wyliczenie przygotował portal racefans.net.

Czas na rozwój

 

Jak wiemy, zespoły Formuły 1 otrzymują czas na prace w tunelu aerodynamicznym i przy obliczeniowej mechanice płynów (CFD) zgodnie z miejscami zajętymi w klasyfikacji konstruktorów. Im wyższa pozycja, tym mniej czasu na rozwój.

 

A jak wiemy, sezon 2025 będzie ostatnim przed rewolucją technologiczną, w którym spora uwaga zespołów będzie skupiona na przygotowaniu auta na kolejny rok. Każda dodatkowa godzina w tunelu aerodynamicznym się przyda.

Kończąc sezon na 3. miejscu, Red Bull otrzyma 10% czasu w tunelu aerodynamicznym i przy CFD więcej od mistrzów – a to dużo.

Red Bull może więc poświęcić kilka milionów dolarów i wyniki w sezonie 2025 by przygotować lepszą konstrukcję na nową erę w Formule 1.

Wpisowe

 

Mniej punktów w sezonie 2024 pozwoli oszczędzić na wpisowym do kolejnego sezonu. Obecnie wynosi ono $680 tys. plus $6799 za każdy zdobyty punkt w klasyfikacji konstruktorów. Obecny dorobek punktowy ekipy wskazuje na to, że zapłacą mniej niż $5 mln. W ubiegłym roku było to $7,4 mln. Będzie zatem około $2,5 mln oszczędności na trudny sezon 2025. Biorąc pod uwagę limity budżetowe, będzie to sporo.



Pozycja w alei serwisowej

 

Niegdyś najbardziej pożądaną pozycją garażu w alei serwisowej była pierwsza. Kierowca mógł szybko wjechać na stanowisko serwisowe, a wyjeżdżając z niego, nie musiał się martwić koniecznością przepuszczania rywali. Dlatego najlepsza ekipa klasyfikacji poprzedniego sezonu dostawała zazwyczaj pierwszy garaż.

Teraz jednak są momenty, kiedy takie umiejscowienie garażu przeszkadza, zwłaszcza w kwalifikacjach, gdy kierowcy Red Bulla lądują na końcu kolejki do wyjazdu. Teraz gorzej w tych sytuacjach będą mieli zawodnicy McLarena i Ferrari.

To oczywiście szukanie pocieszenia i można domniemywać, że Red Bull wolałby dominować tak, jak rok temu niż musieć ich szukać.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi