KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Jan_Przyrowski_Hiszpańska_F4_MotorLand_Aragon_5

Przyrowski z drugim podium na zakończenie sezonu w Hiszpańskiej F4



Na torze Barcelona-Catalunya w dniach 8-10 listopada odbyła się finałowa runda Hiszpańskiej Formuły 4. Jan Przyrowski punktował w każdym z trzech wyścigów, po drodze stając też na podium. Dzięki temu protegowany ORLEN Teamu zakończył sezon 2024 na 10. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Rywalizacja w Barcelonie

 

Hiszpańska Formuła 4 zawitała na obiekt, który znają wszyscy fani Formuły 1. Tor Barcelona-Catalunya zlokalizowany nieopodal miasteczka Montmelo gości królową sportów motorowych nieprzerwanie od 1991 roku. Od tamtej pory nie brakowało też wielu ekscytujących zawodów w tym miejscu, o czym przekonało się też wiele innych serii wyścigowych. Trzy ostatnie tegoroczne wyścigi F4 również obfitowały w wiele zwrotów akcji, o czym przekonał się Jan Przyrowski.

Zawodnik z Rossoszycy rozpoczął weekend od wywalczenia 8. pola startowego w sobotnich kwalifikacjach nr 1. Protegowany ORLEN Teamu czuł duży niedosyt, który udało mu się przekuć w sukces. Już w pierwszym wyścigu Polakowi udało się przebić na 5. miejsce. Apetyt był jeszcze większy, ponieważ Jan Przyrowski wmieszał się do walki pomiędzy Ernesto Riverą a Griffinem Peeblesem. Z czasem dojechał do nich Juan Cota, przed którym 16-latek musiał się bronić. Na przedostatnim okrążeniu Hiszpan przesadził z atakiem do zakrętu nr 1, w wyniku czego sam wypadł z punktowanej strefy, ale niestety też sprawił, że nasz rodak spadł z 5. na 7. miejsce.

 

W niedzielę wszystkim towarzyszył bojowy nastrój. Każdemu zależało na jak najlepszym zakończeniu sezonu. Podczas drugich kwalifikacji Przyrowski wywalczył 12. pole startowe, które utrudniało walkę o punkty w 3. zawodach. Po drodze mieliśmy jednak jeszcze drugi wyścig, do którego kierowca z województwa łódzkiego ruszał z 5. pola. Znów start poszedł protegowanemu ORLEN-u całkiem nieźle, co pozwoliło włączyć się do walki o podium. Przez całe zawody Jan Przyrowski wywierał presję na walczącym o mistrzostwo, Keanu Al Azharim. Pod koniec okazało się, że kierowca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich złamał limity toru i otrzymał karę doliczenia 5 sekund, która zepchnęła go na dalsze pozycje. To sprawiło, że polski kierowca znalazł się na najniższym stopniu podium oraz był drugim najlepszym debiutantem.

Do zakończenia sezonu 2024 pozostał jeszcze trzeci wyścig. Tym razem kierowca z Rossoszycy walczył o awans do punktowanej dziesiątki. Ta sztuka udała mu się, ponieważ zakończył rywalizację na 9. lokacie. Taki finisz sprawił, że była to druga taka runda, podczas której Jan Przyrowski punktował we wszystkich 3 zawodach.

Finalnie miejsca nr 7, 3 i 9 podczas finałowej rundy zapewniły polskiemu kierowcy 20 punktów. Świetny występ w drugich zawodach sprawił, że po raz drugi w tym roku Przyrowski był na podium w ogólnej klasyfikacji wyścigu.

Finałowa runda Hiszpańskiej Formuły 4 dostarczyła Janowi Przyrowskiemu sporo emocji i zarazem potwierdziła, jak duże możliwości w nim drzemią. Protegowany ORLEN Teamu przełamał pechową passę i zaprezentował dobre tempo podczas wszystkich 3 wyścigów na torze Barcelona-Catalunya. Przed nim pracowita zima oraz droga ku dalszemu rozwojowi w motorsporcie.

 

„Weekend w Barcelonie dostarczył mi kolejne podium w Hiszpańskiej Formule 4. Jestem z tego bardzo dumny. Wraz z zespołem Campos długo pracowaliśmy nad poprawą tempa, zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigach, co się udało. Oczywiście mogło być jeszcze lepiej, ponieważ moim celem zawsze jest zwycięstwo. Jednakże potrójne punkty z wizytami na podium w ogólnej klasyfikacji i wśród debiutantów brałbym w ciemno przed rozpoczęciem weekendu” – powiedział Jan Przyrowski.

„Mam niedosyt po sezonie 2024, ponieważ moim celem była walka o zwycięstwa i mistrzostwo. Tymczasem przez każdą sesję szukałem czegoś, co pomoże mi się poprawić. Zdarzały się też pechowe wyścigi i to nie z mojej winy. Dlatego P10 w generalce uznaje po prostu za dobry wstęp do mojej drogi do F1” – dodał polski kierowca.

Co w 2025?

 

„Na razie nie mogę jeszcze zdradzić, co będę robił w przyszłym roku. Patrzę jednak bardzo optymistycznie i wierzę, że stać mnie na kolejny krok w drabince do F1. Korzystając z okazji dziękuję za wsparcie firmie ORLEN oraz bardzo cieszę się, że moje starty śledziło sporo polskich kibiców. Wierzę, że razem będziemy szli naprzód, a ja dostarczę wszystkim sporo powodów do radości” – stwierdził rossoczynianin.

 

Oto klasyfikacja generalna Hiszpańskiej Formuły 4 po sezonie 2024.

MKierowcaZespółPunkty
1Mattia ColnaghiMP Motorsport282
2Keanu Al AzhariMP Motorsport272
3Maciej GładyszMP Motorsport187
4Juan CotaDrivex186
5Ernesto RiveraCampos148
6James EgoziCampos143
7Thomas StrauvenRodin122
8Lucas FluxaMP Motorsport118
9Griffin PeeblesMP Motorsport106
10Jan PrzyrowskiCampos91
11Nathan TyeCampos72
12Enzo TarnvanichkulCampos69
13Rene LammersMP Motorsport55
14Andras CardenasCampos28
15Matteo QuintarelliSainteloc24
16Peter BouzinelosRodin21
17Adam HidegCram14
18Gabriel GomezTC Racing13
19Yevan DavidSainteloc12
20Tim GerhardsMonlau11
21Francisco MacedoDrivex9
22Mikkel PedersenDrivex4
23Adam Al AzhariTecnicar4
24Alex NinovicRodin4
25Hiyu YamakoshiMonlau2
26Douwe DedeckerGRS1
27Daniel NogalesDrivex0
28Lenny RiedMonlau0
29Preston LambertRodin0
30Gustaw WiśniewskiTecnicar0
31Filippo FiorentinoCram0
32Lorenzo CastilloTecnicar0
33Matúš RybaDrivex0
34Kirill KutskovGRS0
35Maximiliano RestrepoSainteloc0
36Cristian CanteTC Racing0
37Alexander JacobyGRS0
38Wiktor DobrzańskiTecnicar0
39Rehan HakimMonlau0
40Jaden PariatGRS0
41Lisa BlockDrivex0

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi