KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Press - 6 Hours of Fuji 2024

Potwierdzenie: Shwartzman odchodzi z AF Corse #83. „Mamy nadzieję, że Kubica zostanie”



Wiemy, którego kierowcę zastąpi Phil Hanson w składzie Ferrari 499P, wystawianego przez AF Corse #83. Szef zespołu wypowiedział się również o Robercie Kubicy.

Robert Shwartzman, Robert Kubica i Yifey Ye stanowili bardzo szybki skład kierowców w sezonie 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata, często walcząc w czołówce rund.

Zmiana

 

Od kilku dni wiemy, że nie będą oni już stanowić składu ekipy #83 w przyszłym roku, gdyż ogłoszony został w nim Phil Hanson.

„AF Corse wiedziało, że Robert Shwartzman idzie gdzie indziej, poza wyścigi endurance i w drugiej połowie sezonu rozpoczęliśmy rozmowy” – przyznał Hanson w rozmowie z motorsportweek.com

 

W piątek Ferrari potwierdziło – Robert Shwartzman nie będzie w przyszłym sezonie jeździł w WEC. Kierowca AF Corse #83 chce wrócić do single seaterów i niemal pewne jest jego przejście do ekipy Premy w IndyCar.

„Zdecydował, że wybierze coś innego i w pełni to szanujemy” – mówi Antonello Coletta w rozmowie ze sportscar365.com.

Shwartzman jest związany z Ferrari od 2017 roku. Jako junior ekipy z Maranello jeździł w Formule 3, Formule 2, brał udział w pierwszych treningach Formuły 1 i testach tej serii.

Co z Kubicą?

 

Jak będzie zatem ostatecznie wyglądał skład AF Corse #83? Pewne jest, że będą stanowić go Yifey Ye i Phil Hanson. A co z Robertem Kubicą?



„Ważne jest dla nas posiadanie najmocniejszego składu, jak to możliwe. Jeżeli będzie taka konieczność, dokonamy kolejnej zmiany, ale w tym momencie chcielibyśmy zostać w tym samym układzie” – mówi Coletta.

Chciałbym on, żeby Robert Kubica został w zespole.

„Mam nadzieję, że Robert zostanie w aucie #83. Wiem, że w ten weekend Robert i Amato Ferrari będą mieli decydujące spotkanie. Marzymy o tym, by Robert został z nami ponieważ wszyscy znamy jego wartość, jego doświadczenie. Wierzę, że jest cenny dla wszystkich naszych projektów, nie tylko auta numer 83” – mówi Coletta.

Robert Kubica podkreślał w rozmowie z Iwoną Hołod, że jego priorytetem na sezon 2025 jest 24h Le Mans i dokona wyboru najlepszego możliwego auta do wygrania tego wyścigu. Ferrari 499P wygrywało obie edycje tego kultowego wyścigu, w którym startowało.

 



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi