KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

GP2401_130145_94A2001

Ostre oświadczenie kierowców – pytają o pieniądze z kar i uderzają w prezydenta FIA



Kierowcy Formuły 1, stowarzyszeni w Grand Prix Drivers Association, wystosowali oświadczenie, w którym krytykują podejście FIA do kar dla kierowców.

W ostatnich latach na linii kierowcy Formuły 1 i zespoły serii mają bardzo nieprzyjemne relacje z FIA. Chodzi przede wszystkim o działania sędziów, stosujących kary w niekonsekwentny sposób, ale również to, za co karzą i jakie towarzyszą temu komentarze.

Słynne są już kary za przekleństwa, wymierzone Maxowi Verstappenowi oraz Charlesowi Leclerckowi, którzy przeklęli podczas konferencji prasowych. Jeden dostał za to prace społeczne, a drugi €10 tys. kary. Wszystko to zostało poprzedzone komentarzami szefa FIA, Mohammeda ben Sulayema, który stwierdził, że nie chce by kierowcy mówili “językiem charakterystycznym dla raperów”.

Kierowcy pod egidą Grand Prix Drivers Association założyli w weekend konto na Instagramie i było wiadomo, że będą chcieli nam coś przekazać. Dziś dowiedzieliśmy się o co chodzi. Zawodnicy wystosowali oświadczenie dotyczących ostatnich działań FIA.

 

“W każdym sporcie, zawodnicy muszą dostosować się do decyzji sędziów, czy im się one podobają, czy nie, czy się z nimi zgadzają, czy mają zdanie przeciwne. Tak działa sport. Kierowcy nie są tu wyjątkiem i w pełni to rozumieją. Członkowie GPDA są profesjonalnymi kierowcami, ścigającymi się w Formule 1 – najwyższej kategorii międzynarodowego motorsportu. Są gladiatorami w każdy weekend wyścigowy i dają wspaniały show fanom” – piszą kierowcy.

Głównym tematem była kwestia przeklinania i traktowania kierowców.

“Jeżeli chodzi o przeklinanie, to jest różnica pomiędzy zamierzonym przeklinaniem w celu obrażenia innych, a bardziej zwyczajnym przeklinaniem, które może służyć do określenia pogody czy opisania tematów takich jak bolid Formuły 1 czy sytuacja podczas jazdy” – zauważają zawodnicy.

Jednocześnie zwracają oni uwagę na możliwą hipokryzję szefa FIA.



“Wzywamy Prezydenta FIA do rozważenia swojego własnego tonu i języka gdy rozmawia z kierowcami czy o kierowcach – czy to na forum publicznym czy gdzieś indzie. Jesteśmy dorośli i nie potrzebujemy instrukcji przekazywanych za pośrednictwem mediów, dotyczących tak przyziemnych spraw jak biżuteria czy bielizna” – czytamy w oświadczeniu.

Kierowcy pytają też, co się dzieje z pieniędzmi z kar, które w ostatnich latach idą w setki tysięcy dolarów.

“GDPA przy wielu okazjach wyrażało poglądy, że kary finansowe nie są właściwe dla naszego sportu. W ciągu ostatnich 3 lat wzywaliśmy wielokrotnie Prezydenta FIA do podzielenia się szczegółami strategii dotyczącej kar finansowych i tego, jak środki z nich są wydawane. Zwracaliśmy również uwagę na nasze obawy dotyczące negatywnego wizerunku związanego z karami finansowymi. Domagamy się otwartego dialogu Prezydenta FIA i F1 z kierowcami. Wszyscy chcemy by pieniądze były wydawane dla dobra naszego sportu” – dodają zawodnicy.

“GPDA życzy sobie współpracy w konstruktywny sposób ze wszystkimi udziałowcami, łącznie z Prezydentem FIA by promować nasz wspaniały sport i wszystkich, którzy w nim pracują, płacą za niego, oglądają go i kochają go. My odgryway w nim swoją rolę” – kończą kierowcy.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez @grandprixdriversassociation

Co sądzicie o ich stanowisku?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi