KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Colapinto Brazylia 2024

Ogromne straty zespołów w Brazylii. Dwóch kierowców zbliża się do $5 mln szkód



Tylko cztery rundy Formuły 1 w historii prowadzenia World Destructors Championship wygenerowały większe straty w wyniku wypadków od Grand Prix Brazylii. Kto stracił najwięcej? Którzy kierowcy zrobili największe szkody dla swoich ekip?

Po pierwszej części sezonu czas przyjrzeć się klasyfikacji „Destructors Championship”. Jest to tworzona przez użytkownika Reddita, „basspro24chevy”, klasyfikacja kosztów napraw części bolidów, uszkodzonych w trakcie sezonu przez kierowców.

Tworzona jest na podstawie następującego „cennika”:
– Monokok: $675 tys.
– Skrzynia biegów: $500 tys.
– Dodatkowe chassis: $275 tys.
– Przednie skrzydło: $170 tys.
– Przednie zawieszenie: $125 tys.
– Tylne zawieszenie: $100 tys.
– Deflektory: $93 tys.
– Tylne skrzydło: 82 tys.
– Sidepody: $80 tys.
– Podłoga: $75 tys.
– Elektronika: $50 tys.
– Hamulce: $10 tys.
– Koło: $2 tys.

Pod uwagę nie są brane koszty silników. Są to ceny, które nie były aktualizowane od paru sezonów więc można podejrzewać, że w rzeczywistości są wyższe.

 

Brazylia

 

Deszczowe sesje na Interlagos były najeżone wypadkami. Kwalifikacje były przerywane pięciokrotnie, co wyrównało rekord wszech czasów Formuły 1. Również w wyścigu kierowcy nie unikali wpadek i to bardzo kosztownych.

Największe szkody wyrządzili kierowcy Williamsa. Wypadki Alexa Albona oraz Franco Colapinto kosztowały ekipę z Grove prawie $2,5 mln.

Dużych szkód narobił też Carlos Sainz.



Zniszczenia GP Brazylii

Łączny bilans szkód z GP Brazylii wyniósł według tych wyliczeń aż $4,87 mln. Większe straty były tylko w GP Bahrajnu 2020 ($5,961 mln), GP Emilii Romanii 2021 ($6,158 mln) i GP Arabii Saudyjskiej 2021 ($6,076 mln).

Destruktorzy

 

Biorąc pod uwagę cały sezon, największe straty dla swojego zespołu wygenerował nie kto inny jak Sergio Perez – aż $4,861 mln. Niewiele mniej szkód wyrządził Alex Albon.

Na trzecie miejsce tym niechlubnym zestawieniu awansował George Russell.

 

Najczyściej w tym sezonie jeździ Pierre Gasly, który ani razu nie rozbił swojego samochodu.

kierowcy destructors 2024 przed trzema

To dość ironiczne, że ekipa, która miała największy problem z częściami przed rozpoczęciem sezonu, w trakcie roku musiała wyprodukować ich najwięcej za sprawą wypadków.

Trzech kierowców Williamsa wygenerowało już straty wynoszące aż $9,5 mln.



Najczyściej jeżdżą ogólnie McLaren i Alpine.

konstryktorzy destructors 2024 przed 3



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi