KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Formuła 1 F1 logo

Oficjalnie: Będziemy mieli 11. zespół w Formule 1!!!



Od sezonu 2026 w Formule 1 będą ścigały się 22 bolidy. Oficjalnie ogłoszono dziś wejście General Motors do serii na podstawie zgłoszenia Andretti Autosport.

Andretti Autosport, po otrzymaniu w ubiegłym roku zgody FIA, zainwestował duże pieniądze w swój projekt zespołu Formuły 1. W tym celu stworzona została baza w Silverstone, zatrudniająca 200 osób do prac nad samochodem.

Po sprzeciwie zespołów Formuły 1 oraz Formula One Management, wydawało się, że do dołączenia Andretti Autosport do F1 jednak nie dojdzie. Stanowisko Formuły 1 mówiło, że będzie można wrócić do sprawy za kilka lat z potencjalnym dołączeniem zespołu od 2028 roku, gdy będzie miał własne silniki. Póki co projekt miał „nie spełniać standardów Formuły 1”.

Ostatnie dni przyniosły zwrot o 180 stopni w kwestii nowego zespołu w Formule 1. Nagle wszyscy uznali, że jednak jest to dobry pomysł i z entuzjazmem witają nowy projekt w stawce. Nie ma już mowy o zbyt małym wpisowym czy zbyt ciasnej alei serwisowej. Jak możemy się domyślać, za kulisami pojawiły się ogromne pieniądze, podjęte zostały też odpowiednie decyzje polityczne oraz trudne wybory personalne.

 

Jak informuje w swoim oświadczeniu Formuła 1, projekt General Motors poczynił w ostatnich miesiącach „kroki milowe” w swoim rozwoju i pokazał ogromne zaangażowanie w dołączeniu do Formuły 1.

Nie zostały ujawnione żadne szczegóły projektu, ale nieoficjalnie wiemy, że silniki przez pierwsze dwa lata będzie dostarczać Ferrari. Potem swoje jednostki wyprodukuje General Motors.

Znaczące jest to, że w dzisiejszym oświadczeniu Formuły 1 ani razu nie pada nazwisko „Andretti”. Wspomina o nim jednak General Motors, informując, że Mario Andretti będzie dyrektorem w zespole Cadillaca.

„Przy kontynuacji wzrostu Formuły 1 w USA, zawsze uważaliśmy, że powitanie w Formule 1 tak imponującej marki jak GM/Cadillac w stawce zespołów i GM wśród dostawców silników, może przynieść dodatkową wartość i zainteresowanie dla sportu. Doceniamy przywództwo General Motors i ich partnerów w ich procesie dołączenia do Formuły 1. Jesteśmy podekscytowani przepuszczając tę aplikację” – mówi Greg Maffei, prezes Liberty Media.


„Zaangażowanie General Motors i Cadillaca w ten projekt jest bardzo ważną i pozytywną demonstracją ewolucji naszego sportu. Nie możemy doczekać się rozwoju i wzrostu tej aplikacji oraz współpracy ze wszystkimi zaangażowanymi stronami” – dodał Stefano Domenicali, szef Formuły 1.

Dumny może czuć się Mohammed Ben Sulayem, szef FIA, który wyszedł z inicjatywą dołączenia kolejnych ekip do stawki i rozpoczął cały proces w ramach FIA.

„General Motors to ogromna globalna marka i potęga w świecie motoryzacji, współpracująca z imponującymi partnerami. W pełni wspieram wysiłki poczynione przez FIA, Formułę 1 i GM w dialog, którego wynikiem jest zatwierdzenie tej aplikacji od sezonu 2026 Formuły 1. Wszystkie strony, łącznie z FIA, będą nadal pracować wspólnie by upewnić się, że cały proces przebiegnie gładko” – powiedział Ben Sulayem.

Radości nie kryło także General Motors.

„Jako królowa motorsportu, Formuła 1 wymaga innowacji wykraczających poza granice oraz doskonałości. To zaszczyt dla General Motors i Cadillaca, móc dołączyć do najwyższej kategorii wyścigowej. Jesteśmy zaangażowani w rywalizację z pasją by wznieść ten sport na wyższy poziom. To glonalna scena dla nas, na której chcemy pokazać zaawansowanie techniczne GM” – mówi Mark Reuss, prezes General Motors.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi