KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

przepuszczanie

Norris: Zespół mówił mi, żebym tego nie robił



McLaren dominował w Sprincie GP Kataru, zdobywając dublet. Na ostatnich metrach Lando Norris oddał zwycięstwo swojemu koledze z ekipy.

Lando Norris startował z pierwszej pozycji do Sprintu, a w jednej linii z nim ustawił się George Russell. Kierowca Mercedesa stracił jednak miejsce na rzecz Oscara Piastri.

„Było kilka razy bardzo blisko w pierwszym zakręcie. Lando zwalniał, dawał Oscarowi DRS. To normalne. Mamy trzecie miejsce i to jest najważniejsze. Nasze tempo pod koniec trochę spadało, opony straciły właściwości. Wydaje mi się, że McLaren nieco ukrywał tempo w tym wyścigu” – powiedział Russell.

Piastri przyznaje, że nie był to łatwy wyścig. Bardzo pomógł mu Lando Norris, który dawał mu system DRS, pomocny w obronie przed Russellem.

 

„Musiałem się bronić przez cały wyścig. To był dobry start, dobry pierwszy zakręt. Potem jednak nie miałem tempa ze względu na opony. Najważniejsze jest jednak podwójne zwycięstwo dla zespołu. Dziś mamy szanse na pole position, ale będzie bardzo blisko” – powiedział Australijczyk.

Na ostatnich metrach to właśnie on okazał się zwycięzcą Sprintu bowiem Lando Norris postanowił oddać mu swoje miejsce za to, że Piastri przepuścił go w Sprincie w Brazylii, gdy Lando walczył jeszcze o mistrzostwo świata kierowców.

Co ciekawe, to była inicjatywa Lando i postąpił on… wbrew zespołowi.

„Mamy maksymalne punkty, jakie mogliśmy tu zrobić i to jest najważniejsze. Tempo było bardzo dobre, miałem jeszcze go trochę w zanadrzu. Było bliżej niż bym chciał na ostatnim okrążeniu, ale już po GP Brazylii chciałem tak zrobić” – mówi Norris.

 

Co prawda zespół mówił mi, że mam tego nie robić, ale nie jestem tu po to by wygrywać w sprintach. Jutro będzie naprawdę trudno, ale jesteśmy szybsi niż rok temu” – dodał Lando.

McLaren nie chciał by jego kierowcy zamieniali się miejscami bowiem było to bardzo ryzykowne. Ostatecznie między nimi było zaledwie 0,1 sekundy, a Russell skończył ćwierć sekundy za Norrisem.

 

Wyniki Sprint GP Kataru 2024 f1

Maksymalna zdobyć w Sprincie sprawia, że McLaren ma już 30 punktów przewagi nad Ferrari w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Do zdobycia jest maksymalnie 88 punktów.

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes640=
2Ferrari619=
3RedBull Racing RBPT581=
4 Mercedes446=
5Aston Martin Aramco Mercedes92=
6Alpine Renault59+1
7Haas Ferrari54-1
8Visa CashApp RB46=
9Williams Mercedes17=
10Kick F1 Team4=



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi