McLaren dominował w Sprincie GP Kataru, zdobywając dublet. Na ostatnich metrach Lando Norris oddał zwycięstwo swojemu koledze z ekipy.
Lando Norris startował z pierwszej pozycji do Sprintu, a w jednej linii z nim ustawił się George Russell. Kierowca Mercedesa stracił jednak miejsce na rzecz Oscara Piastri.
„Było kilka razy bardzo blisko w pierwszym zakręcie. Lando zwalniał, dawał Oscarowi DRS. To normalne. Mamy trzecie miejsce i to jest najważniejsze. Nasze tempo pod koniec trochę spadało, opony straciły właściwości. Wydaje mi się, że McLaren nieco ukrywał tempo w tym wyścigu” – powiedział Russell.
Piastri przyznaje, że nie był to łatwy wyścig. Bardzo pomógł mu Lando Norris, który dawał mu system DRS, pomocny w obronie przed Russellem.
„Musiałem się bronić przez cały wyścig. To był dobry start, dobry pierwszy zakręt. Potem jednak nie miałem tempa ze względu na opony. Najważniejsze jest jednak podwójne zwycięstwo dla zespołu. Dziś mamy szanse na pole position, ale będzie bardzo blisko” – powiedział Australijczyk.
Na ostatnich metrach to właśnie on okazał się zwycięzcą Sprintu bowiem Lando Norris postanowił oddać mu swoje miejsce za to, że Piastri przepuścił go w Sprincie w Brazylii, gdy Lando walczył jeszcze o mistrzostwo świata kierowców.
Co ciekawe, to była inicjatywa Lando i postąpił on… wbrew zespołowi.
„Mamy maksymalne punkty, jakie mogliśmy tu zrobić i to jest najważniejsze. Tempo było bardzo dobre, miałem jeszcze go trochę w zanadrzu. Było bliżej niż bym chciał na ostatnim okrążeniu, ale już po GP Brazylii chciałem tak zrobić” – mówi Norris.
Co prawda zespół mówił mi, że mam tego nie robić, ale nie jestem tu po to by wygrywać w sprintach. Jutro będzie naprawdę trudno, ale jesteśmy szybsi niż rok temu” – dodał Lando.
McLaren nie chciał by jego kierowcy zamieniali się miejscami bowiem było to bardzo ryzykowne. Ostatecznie między nimi było zaledwie 0,1 sekundy, a Russell skończył ćwierć sekundy za Norrisem.
Maksymalna zdobyć w Sprincie sprawia, że McLaren ma już 30 punktów przewagi nad Ferrari w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Do zdobycia jest maksymalnie 88 punktów.
Poz. | Zespół | Pkt | Zmiana po ostatnim wyścigu |
|
---|---|---|---|---|
1 | McLaren Mercedes | 640 | = | |
2 | Ferrari | 619 | = | |
3 | RedBull Racing RBPT | 581 | = | |
4 | Mercedes | 446 | = | |
5 | Aston Martin Aramco Mercedes | 92 | = | |
6 | Alpine Renault | 59 | +1 | |
7 | Haas Ferrari | 54 | -1 | |
8 | Visa CashApp RB | 46 | = | |
9 | Williams Mercedes | 17 | = | |
10 | Kick F1 Team | 4 | = |