KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Press - 8 Hours of Bahrain 2024

Momenty, które nie wystarczają. Kubica i AF Corse podsumowują Bahrajn i sezon



8h Bahrajnu w wykonaniu AF Corse #83 było swoistym podsumowaniem sezonu dla Roberta Kubicy, Roberta Shwartzmana i Yifeya Ye.

Po Bahrajnie

 

Prywatne Ferrari 499P, wystawiane przez AF Corse, zajęło 8. miejsce w 8h Bahrajnu po starcie z 13. miejsca. Najwięcej czasu w aucie spędził Robert Kubica, uzyskując również najlepszy czas wyścigu tej ekipy.

Polak zaczynał ten wyścig.

„Pierwszy stint był bardzo trudny, mieliśmy bardzo mało przyczepności, trzeba było bardzo zarządzać oponami. Jadąc w tłoku tracimy dużo docisku co utrudnia pracę opon. Myślę jednak, że pierwsze dwie godziny nie były złe jak na sytuację, w której byliśmy. Potem jechaliśmy dobrym rytmem, ale sporo straciliśmy na stincie Roberta Shwartzmana, gdzie straciliśmy 30 sekund. Dodatkowo była kara, która nam nie pomogła” – powiedział Robert w rozmowie z Cezarym Gutowskim, zamieszczonej tutaj.

 

„Safety car skomplikował plan i zostały popełnione pewne błędy, które utrudniły ostatnie 1,5 godziny jazdy. Dodatkowo wydarzyły się 2 rzeczy, które utrudniały bronienie miejsc i potem gonienie Joty, z którą walczyliśmy w pucharze prywatnych aut. Nie było czym walczyć. Byliśmy w złym momencie na złych oponach. Od początku wyścigu mieliśmy problem, który narastał w trakcie wyścigu, a najgorzej było w ostatniej godzinie” – dodał Kubica.

Po sezonie

 

Ekipa AF Corse zajęła 3. miejsce w klasyfikacji aut niefabrycznych, a kierowcy uplasowali się na 8. pozycji w klasyfikacji indywidualnej.

„Biorąc pod uwagę, że debiutowaliśmy w tym sezonie, powiedziałbym, że to był bardzo pozytywny rok. W sześciu z ośmiu rund byliśmy na podium w naszej kategorii. Mieliśmy pozytywny start w Katarze, zwycięstwo w klasie na Imolii, byliśmy jednym z głównych aktorów 24h Le Mans, a wisienką na torcie był sukces w Austin. Możemy być zadowoleni z wykonanej pracy, nawet jeżeli mamy świadomość, że jest wiele obszarów, w których możemy się poprawić. Proces nauki, który zaczęliśmy w tym roku daje nam duże nadzieje na sezon 2025, w którym wrócimy naładowani bardziej niż nigdy. Wielkie podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w ten projekt” – mówi Gabriele Marazzi, manager zespołu.



Z zespołem żegna się na pewno Robert Shwartzman, który zostanie zastąpiony przez Phila Hansona.

„Sezon dobiegł końca i mogę powiedzieć, że nie jesteśmy na pozycji, na którą zasługiwaliśmy. Było wiele radosnych chwil, jak zwycięstwo w klasie na Imoli i wygrana w Austin. Są to najjaśniejsze punkty tych mistrzostw. Były jednak błędy, które bardzo dużo nas kosztowały. Chcę podziękować Antonello Colettcie za wielką szansę ścigania się w FIA WEC i podziękowania dla całego zespołu, partnerów i wszystkich. To były wielkie emocje” – mówi Robert Shwartzman.

Pewne jest, że kierowcą ekipy w przyszłym sezonie nadal będzie Yifey Ye.

 

„Ogólnie dzisiejszy wyścig był trudny. Wysokie temperatury i zarządzanie oponami nałożyły na nas sporą presję. W wielu momentach wyścigu pokazaliśmy, ze możemy być bardzo szybcy, ale mieliśmy problemy w ostatniej części rywalizacji i dlatego spadliśmy na 9. miejsce. Dziękuję jednak wszystkim w zespole za ciężką pracę w trakcie sezonu” – dodaje Yifey Ye.

Nie wiemy nadal, co z Robertem Kubicą. Polak w ten weekend miał odbyć finałowe rozmowy z Amato Ferrarim.

„To był długi i niełatwy wyścig dla nas. Niestety momentami pokazywaliśmy dobre tempo, ale być może przegapiliśmy kluczowe momenty. Pewne jest to, że jest to wynik poniżej naszych możliwości. Wiedzieliśmy, że to będzie trudny wyścig, ale stał się jeszcze trudniejszy w związku z dwoma samochodami bezpieczeństwa, które wyjechały w drugiej połowie wyścigu. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pracowali przy tym projekcie i przyczynili się do sukcesów w tym sezonie” – mówi Robert Kubica.

„Był to trudny rok z przebłyskami pozytywnymi, ale jest jeszcze nad czym pracować. Momentami mieliśmy dobre tempo, ale to wyścigi długodystansowe i to było za mało. Brakowało składania wszystkiego w całość w wyścigu” – dodaje kierowca.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi