Choć miał nadzieje na Formułę 1, w sezonie 2025 będzie musiał zadowolić się Długodystansowymi Mistrzostwami Świata. Pytanie, czy będzie obecny w F1 w jakiejkolwiek roli…
Mick Schumacher odszedł z Formuły 1 po sezonie 2022, w którym został znacząco pokonany przez Kevina Magnussena. Sezon 2023 spędził na rezerwie w Mercedesie, testując również między innymi w McLarenie.
W Alpine
W tym roku Schumacher był kierowcą Alpine w kategorii Hypercar WEC i dziś ogłoszono, że przedłużył umowę na kolejny sezon.
Wraz z nim ogłoszono całą szóstkę kierowców. W ekipie zostają też Charles Milesi, Ferdinand Habsburg, Paul – Loup Chatin i Jules Gounon. Dołączy do niej natomiast Frederic Makowiecki – kierowca Porsche w hypercarach w sezonie 2024, który zastąpi Mathieu Vaxiviere.
Our 2025 lineup is here! 🏆📈
Six talented endurance drivers, one shared goal: pushing limits and chasing trophies.
Let’s write the next chapter together.💙 #AlpineEnduranceTeam pic.twitter.com/vKddHVS2ui— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) November 28, 2024
Nie w Mercedesie
Również dziś ogłoszono, że Schumacher pożegna się z rolą kierowcy rezerwowego w Mercedesie i była to jego decyzja.
📰 We can confirm that @SchumacherMick has chosen to leave his role with the Team at the end of the 2024 season
Toto 💬 „Mick is first and foremost a racing driver and one that deserves to be competing in the very best championships”
Danke, Mick 🙏
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 28, 2024
Być może Mick chce mieć „wolne ręce” w poszukiwaniach miejsca w innym zespole Formuły 1 w przyszłości. Niedawno jego wujek, Ralf Schumacher, zapowiedział, że Mick będzie się starał o angaż w nowej ekipie Cadillac F1, która wejdzie do F1 w sezonie 2026.
Nieoficjalnie mówi się, że nowym kierowcą rezerwowym Mercedesa będzie Valtteri Bottas, który wróci do ekipy po 3 sezonach w Hinwil.