KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Leonardo Górski karting

Leonardo Górski i podbój torów: Sezon 2024 w WSK



Leonardo Gróski, znany wszystkim jako „Leo”, to młody kartingowy talent, który już od dłuższego czasu zachwyca swoją jazdą na włoskich torach kartingowych. Zaledwie 11-letni Leo, po imponujących startach w kategorii Mini, już od listopada przesiada się do większego karta w kategorii Junior (OKJ), co zwiastuje kolejne wyzwanie i jeszcze bardziej emocjonujące wyścigi.

Dominacja w kategorii Mini

 

Sezon 2023 był dla Leo niezwykle udany. Zdobył tytuł mistrza Włoch oraz zwycięstwa w serii WSK, co plasuje go w gronie najzdolniejszych młodych kierowców kartingowych w Europie. W sezonie 2024, ścigając się w zespole Tony Kart, Leo kontynuował swoją dominację. Wygrał kilka wyścigów i aż jedenaście razy stawał na podium, co podkreśliło jego niezwykłe umiejętności oraz determinację.

Wyzwania i triumfy w serii WSK

 

Leo rozpoczął sezon WSK Master Series od pewnego podium na torze w Franciacorta (P3, 18 lutego) i spektakularnego zwycięstwa w Sarno (P1, 2 marca). Początkowe wyścigi sezonu były dla zespołu Tony Kart czasem na testy, co pozwoliło na rozwój strategii i ustawień, których skutkiem były wysokie miejsca w dwóch późniejszych rundach i zakończenie pucharu WSK na solidnym czwartym miejscu.

 

Nie mniej emocjonująca była rywalizacja w WSK Open Series. Choć pierwszy wyścig na Franciacorta zakończył się dla Leo pechowo z powodu wypadku (DNF), to na torze La Conca udowodnił swoją klasę, odnosząc pewne zwycięstwo (P1, 11 maja) i kończąc klasyfikację na czwartym miejscu.

W Italian Championship na torze Val Vibrata 23 czerwca, Leo ponownie stanął na podium, najpierw zajmując trzecie, a następnie zwyciężając (P3 i P1 odpowiednio). Puchar wciąż trwa, a młody kierowca jest na dobrej drodze do dalszych sukcesów.

Droga do Sukcesu

 

Sezon 2024 to również wspaniały początek w WSK Euro Series, gdzie pierwszym wyścigiem na torze Franciacorta Leo zakończył na drugim miejscu (P2, 30 czerwca), co pozwoliło mu uplasować się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej tego pucharu.

Na horyzoncie nowe wyzwania

 

Mimo że Leo Gróski musiał się zmagać z przeciwnościami losu, w tym wypadkiem na torze w Sarno, który na krótko wyeliminował go z rywalizacji z powodu kontuzji ręki, powraca na tor z nową energią i gotowością do zdobywania kolejnych sukcesów.

 

Wraz z przejściem do kategorii Junior, Leo przygotowuje się do startu w sezonie zimowym, co bez wątpienia będzie kolejną okazją do zdobycia cenne doświadczenia i ważnym krokiem w karierze. Trzymajmy kciuki za tego młodego, polskiego zawodnika, który z pewnością przyniesie nam jeszcze wiele radości i emocjonujących chwil na torach wyścigowych w całej Europie.

Wsparcie młodych talentów

 

Pod koniec tego roku w Polsce zacznie działać fundacja założona przez Marcina Budkowskiego. Jej celem będzie wspieranie i szkolenie młodych talentów wyścigowych, pomagając im rozwijać umiejętności i karierę w motorsporcie. W ramach tej inicjatywy powstaną również szkółki, które najpierw zostaną otwarte w Warszawie, a następnie na terenie całej Polski. Będą one oferować profesjonalne treningi dla dzieci w wieku od 5 do 15 lat, wykorzystując profesjonalne gokarty marki Kart Republic, zespołu, którego kierowcą jest Leo. Propagowanie motorsportu i młodych talentów to bardzo ważny element strategii taty Leonardo – Filipa Górskiego. Jego zaangażowanie w rozwój kariery syna i doświadczenie zdobyte na międzynarodowej arenie z pewnością stanowi ogromną wartość dla młodych i obiecujących zawodników.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi