KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

GP2401_130145_94A2001

Kierowcy o FIA: Nie zmierza to w dobrym kierunku



Międzynarodowa Federacja Samochodowa oraz jej prezydent Mohammed ben Sulayem nie odpowiedzieli jeszcze na pismo kierowców w sprawie transparentności w sporcie.

Po Grand Prix Brazylii kierowcy Formuły 1 wystosowali oświadczenie, w którym skrytykowali kary wymierzane kierowcom Formuły 1 za przeklinanie oraz wytknęli brak szacunku władzom FIA.

„Chcieliśmy wysłać ten list tylko po to, by upewnić się, że wszyscy są świadomi naszych obaw i kwestii, nad którymi chcemy pracować. Zobaczymy, co z tego wyniknie” – mówi Max Verstappen.

Przyznaje on, że pismo kierowców nie spotkało się jeszcze z żadną reakcją ze strony FIA.

„W tym momencie oczywiście nic się nie wydarzyło, ale myślę, że w FIA sporo się dzieje i muszą sobie z tym radzić” – dodaje Max, odnosząc się zapewne do zmiany na stanowisku dyrektora wyścigowego Formuły 1. Od GP Las Vegas nowym jest Rui Marques, który wcześniej pracował przy Formule 2 i Formule 3.

 

„Zobaczymy, co się wydarzy w najbliższych rundach. Nadal będziemy starali się ich angażować i podejmować rozmowy” – dodaje Max.

George Russell, przewodniczący Grand Prix Drivers Association, zwraca uwagę, że obecny stan rzeczy różni się od tego, co było kierowcom mówione jakiś czas temu.

„Kiedy rozmawialiśmy z FIA kilka lat temu, przed wyborami prezydenta, wiele mówili nam o przejrzystości i uczciwości. Przedstawiano, gdzie będą trafiały pieniądze z kar, że będą inwestowane w wyścigi juniorów, w sędziów i wszyscy na tym skorzystamy” – mówi George Russell.

Zwraca on również uwagę na wysokość kar, które w niektórych przypadkach są zbyt duże.



„To są ogromne liczby. Niektórych z kierowców spokojnie na nie stać, ale gdyby debiutant dostał milion dolarów kary, wówczas będzie to dla niego nie do udźwignięcia” – mówi Russell.

„Jeżeli jednak będziemy wiedzieć, w co są one reinwestowane, wówczas to zrozumiemy. Chcemy transparentności i przejrzystości finansów” – mówi kierowca Mercedesa.

Odpowiadając na zarzuty, że sprawa powinna zostać rozwiązana wewnętrznie, bez upubliczniania, Russell uważa, że nie jest to najlepsze rozwiązanie.

„Nauczyliśmy się z przeszłości, że wewnętrzne rozmowy do niczego nie prowadzą. Jako kierowcy, chcemy jak najlepiej dla tego sportu. Chcemy go poprawić, zwłaszcza na gruncie bezpieczeństwa. Nie chcemy wpływać na decyzje w wyścigach, chcemy jedynie pomagać, sugerować” – mówi Russell.

 

„Chcieliśmy pokazać, że jesteśmy kolektywem i mówimy jednym głosem. Być może to pokaże, jak poważnie traktujemy tę kwestię. Oczywiście nie jest trudno usiąść i porozmawiać, ale wtedy łatwiej jest składać obietnice. Być może FIA i prezydent nie zdawali sobie sprawy, jak poważnie o tym myślimy” – dodaje Anglik.

Russell mówi, że kierowcy w ciągu ostatniego roku zwracali uwagę na wiele kwestii i mówili jednym głosem. Nie otrzymywali jednak wsparcia, zwłaszcza ze strony Mohammeda ben Sulayema.

„Być może czujemy, że chcemy w kilku kwestiach dokonać zwrotu i pracować wspólnie z FIA nad nimi. Ale niestety takiej pracy nie ma, zwłaszcza że strony prezydenta” – mówi Russell.

„Być może niektórzy kierowcy czują się trochę rozczarowani całą sytuacją. Zmierza ona w złym kierunku” – dodaje George.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi