KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Brazil

Kary i reprymendy po GP Brazylii. Jak wyglądają ostateczne wyniki?



Bardzo dużo pracy mieli sędziowie po Grand Prix Brazylii Formuły 1, ale ostatecznie okazali się raczej łaskawi dla kierowców i zespołów.

Pod lupą sędziów po bardzo ciekawej rywalizacji na Interlagos było sześciu kierowców, w tym pięciu z pierwszej dziesiątki.

Ciśnienia

 

Jako pierwsze ukazały się decyzje dotyczące kierowców Mercedesa, w których autach regulowano ciśnienia w oponach na mniej niż 10 minut przed startem wyścigu.

Sędziowie wzięli pod uwagę tłumaczenia zespołu, który argumentował, że ze względu na układ toru oraz to, że brama na pola startowe nie została natychmiast otwarta, mechanicy nie byli w stanie szybko dotrzeć do aut i dlatego doszło do przekroczenia czasu.

 

Była to okoliczność łagodząca, ale kary Mercedes nie uniknął. Ekipa dostała €5000 kary za przewinienie przy aucie Lewisa Hamiltona i tyle samo za sytuację z autem George Russella.

Niebezpieczna jazda

 

Carlos Sainz rozbił się w Grand Prix Brazylii. Po uderzeniu w bandę szybko odpiął kierownicę, co było sygnałem dla porządkowych, że nie będzie kontynuował jazdy. Zaczęli oni zatem procedurę usuwania auta z toru i prace przy samochodzie w tym celu.

W tym momencie jednak Carlos Sainz dostał sugestię od Ferrari, że może spróbować wrócić do boksów. Hiszpan przypiął kierownicę i ruszył, co naraziło na niebezpieczeństwo pracujących przy aucie porządkowych.



Sainz tłumaczył, że nie wiedział, iż marshalle rozpoczęli pracę przy aucie. Sędziowie uznali, że za to zachowanie należy mu się reprymenda (driving).

Procedura

 

Najbardziej interesowały nas rozstrzygnięcia dotyczące naruszenia procedury startowej. Czterech kierowców ruszyło do dodatkowego okrążenia formującego bez sygnału FIA. Byli to Lando Norris, George Russell, Yuki Tsunoda i Liam Lawson.

Dwóch z nich uniknęło kary – mowa o Tsunodzie i Lawsonie. Sędziowie uznali, że nie ponoszą oni znacznej winy w naruszeniu procedur, ponieważ sugerowali się tym, co robią kierowcy przed nimi – Lando Norris i George Russell.

 

Kierowcy McLarena i Mercedesa – jako że nie mieli nikogo przed sobą – został potraktowany najsurowiej. Norris i Russell nie mieli wytłumaczenia dla swojego zachowania i otrzymali reprymendy (driving) oraz kary po €5000.

Wyniki

 

W związku z takimi rozstrzygnięciami, wyniki GP Brazylii nie zmieniły się i wyglądają następująco:

wyniki gp brazylii f1 2024 na

Klasyfikacje

 

Tak po rywalizacji na Interlagos przedstawia się klasyfikacja kierowców:



KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Max VerstappenRed Bull Racing 437=
2Lando NorrisMclaren Mercedes374=
3Charles LeclercFerrari356=
4Oscar PiastriMcLaren Mercedes292=
5Carlos SainzFerrari290=
6George RussellMercedes245=
7Lewis Hamilton Mercedes223=
8Sergio PerezRed Bull Racing152=
9Fernando AlonsoAston Martin Mercedes70=
10Pierre GaslyAlpine42+1
11Nico HulkenbergHaas Ferrari41-1
12Yuki TsunodaVisa CashApp RB30=
13Lance StrollAston Martin Mercedes24=
14Esteban OconAlpine23=
15Kevin MagnussenHaas16=
16Alex AlbonWilliams Mercedes12=
17Daniel RicciardoVisa CashApp RB12=
18Oliver BearmanFerrari, Haas7=
19Franco ColapintoWilliams Mercedes5=
20Guanyu ZhouKick F1 Team4=
21Liam LawsonVisa CashApp RB4=
22Valtteri BottasKick F1 Team0=
23Logan SargeantWilliams Mercedes0-1

A oto klasyfikacja konstruktorów:

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes666=
2Ferrari652=
3RedBull Racing RBPT589=
4 Mercedes468=
5Aston Martin Aramco Mercedes92=
6Alpine Renault65=
7Haas Ferrari58=
8Visa CashApp RB46=
9Williams Mercedes17=
10Kick F1 Team4=

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi