KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Horner: Alonso kontaktował się z nami w sprawie fotela po Perezie



Fernando Alonso, choć teoretycznie zadowolony z Astona Martina, nieustannie szuka możliwości poprawienia swoich wyników.

Aston Martin zalicza znacznie gorszy sezon niż poprzedni. Przyszłość wygląda jednak ciekawie w związku z rozwojem siedziby ekipy i przyjściem Adriana Neweya. W Red Bullu jest niemal odwrotnie.

Jeszcze na początku roku wyglądało to inaczej – Newey nadal był w Red Bullu i nic nie wskazywało na jego odejście, a Max Verstappen seryjnie wygrywał wyścigi. Dodatkowo, Sergio Perez nie miał przedłużonej umowy. Nic zatem dziwnego, że miejscem w ekipie było zainteresowanych wielu kierowców.

Rozmowy

 

Horner przyznaje, że Alonso kontaktował się z Red Bullem na początku roku w sprawie jazdy w zespole. Skończyło się na rozmowach, ale szef ekipy przyznaje, że ceni Hiszpana.

 

“Fernando jest doświadczonym zawodnikiem, zawsze chce znać wszystkie opcje. On oraz jego wieloletni manager Flavio Briatore zawsze testują rynek” – mówi Christian Horner.

Szef Red Bulla mówi, że zainteresowanie Alonso dołączeniem do mistrzowskiej ekipy “pokazuje, jak konkurencyjny i głodny zwycięstw jest”.

“Nadal dobrze się spisuje w wieku 43 lat. Jest w świetnej kondycji i pokazuje, że wiek to tylko liczba. Nadal jest bardzo, bardzo zdolnym kierowcą wyścigowym i z odpowiednimi narzędziami, byłby z przodu” – mówi Horner.

Wspomina on pierwszą możliwość zatrudnienia Alonso 16 lat temu w sezonie 2008, gdy Alonso odszedł z McLarena i jeździł w Renault.

 

“On chciał rocznego kontraktu, a my dwuletniego. Wiedzieliśmy, że ma w kieszeni kontrakt z Ferrari więc nie doszło do umowy” – mówi Horner.

Od tamtego czasu kierowcy Red Bulla zdobyli 7 tytułów mistrzów świata – cztery z Sebastianem Vettelem i trzy (prawie cztery) z Maxem Verstappenem.

“Gdyby przyszedł do nas w 2009, być może sprawy wyglądałyby trochę inaczej. Nawet w trakcie sezonu 2009 był pewien, że gdyby wsiadł do naszego auta, miałby szansę na mistrzostwo” – mówi Horner.

Co ciekawe, kilka lat później temat współpracy Red Bulla z Alonso wrócił.

“Pamiętam spotkanie z nim i Adrianem Neweyem na tylnym siedzeniu samochodu wynajętego na lotnisku po Spa. To było w okolicach 2011 czy 2012 roku. To niesamowite, jaką żywotność ma Fernando, jak jest konkurencyjny, jakie ma statystyki i umiejętności. Tylko dwa tytuły mistrzowskie tego nie oddają. Powinien wygrać więcej” – mówi Horner.

Na podstawie: racefans.net
fot. Aston Martin F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi