KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Press - 6 Hours of Fuji 2024

AF Corse: Celem Ferrari jest mieć trzy równe samochody



:

Znamy 8 z 9 kierowców, którzy w przyszłym roku będą jeździli Hypercarem Ferrari 499P w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Jedyną niewiadomą jest Robert Kubica.

Ferrari przygotowało do kategorii Hypercar bardzo mocne auto, które wygrało obie edycje 24h Le Mans, w których startowało. Jedyne zwycięstwo poza 24h Le Mans odniosła prywatna ekipa #83, triumfując na Circuit of the Americas.

Przed 8h Bahrajnu zostało ogłoszone, że z zespołu odejdzie Robert Shwartzman, który został już potwierdzony w serii IndyCar w zespole Premy.

„AF Corse jest otwarte jeżeli chodzi o wybory kierowców, ale działa zgodnie z celami Ferrari. Cieszymy się autonomią w aucie prywatnym. W ubiegłym roku nadarzyła się okazja ze Shwartzmanem, który został wychowany w naszej akademii i zasługiwał na szansę. Dziś Robert wybrał nowe wyzwanie i biorąc pod uwagę jego wiek, szanujemy jego decyzję. AF Corse wróciło na rynek i dokonało własnych przemyśleń” – mówi w rozmowie z Autosportem Antonello Colletta, szef programu endurance Ferrari.

 

Wiemy już, że kierowcą, który zastąpi Roberta Shwartzmana jest Phil Hanson.

„Jesteśmy zadowoleni z wyboru Phila. Jest młodym chłopakiem, który radził sobie bardzo dobrze, wiele wygrywał. Nie planujemy umieszczać innego kierowcy Ferrari wspólnie z Yifeyem ponieważ wszyscy kierowcy Akademii Ferrari mają dobrze zdefiniowane programy i ścieżki karier. Nie byłoby dobrze im przeszkadzać. Pójdziemy własną drogą i zobaczymy, co się stanie” – mówi Coletta.

„Jesteśmy przekonani, że Phil będzie doskonałym kierowcą w walce o tytuł wśród zespołów prywatnych, którego w tym roku nie ustało nam się zdobyć z powodu szeregu problemów. Jeden z nich wystąpił na Le Mans ze względu na awarię. Nasze auto było tam bardzo konkurencyjne. Inny kłopot mieliśmy na Spa, gdzie wygrał nasz bezpośredni rywal” – dodaje.

Innym rozważanym kierowcą był Alessio Rovera, który bardzo dobrze spisuje się w autach LMGT3.

„Rovera jest młody i bardzo szybki. Jest rezerwowym naszego programu LMH i testował auto. W tym momencie liczymy na niego w programie GT3, ale w przyszłości nie da się wykluczyć, że będzie w LMH. Jeździ w LMP2 by trenować w prototypach i może być rozważany do jednego z naszych trzech 499P” – mówi Coletta, podkreślając, że mają obecnie bardzo mocne składy kierowców.

 

„Próbowaliśmy stworzyć spójną grupę i mamy bardzo szybkich kierowców. Wyzwaniem w takim gronie jest utrzymanie wzajemnego szacunku i przyjaźni między nimi. I udało się to, co pokazuje 24h Le Mans, wygrane przez dwie różne załogi” – zaznacza.

Hypercar Ferrari jest bardzo atrakcyjny dla wielu zawodników, którzy chcieliby dołączyć do tego programu.

„To bardzo miłe, że wielu kierowców w padoku przychodzi do nas, pytając o możliwość jazdy z nami. Jest to źródło satysfakcji ponieważ pokazuje, że jesteśmy celem dla zawodników. Jesteśmy dobrym zespołem z szybkim samochodem. Przede wszystkim cenimy sobie dobrą atmosferę w zespole, która w porównaniu z dobrym autem daje nam spokojną głowę”.

Wcześniej podkreślał on, że bardzo chciałby, aby w zespole nadal jeździł Robert Kubica.



Pytany o konkurencyjność prywatnego Ferrari 499P w stosunku do aut fabrycznych, zapewnia, że nie różnią się one od siebie i wszystkie jeżdżą na tych samych zasadach.

„Celem Ferrari jest mieć trzy konkurencyjne i równe samochody i wszyscy nad tym pracujemy. Odbywamy spotkania z kierowcami, którzy nie są zawodnikami fabrycznymi jak Kubica czy Hanson. Jesteśmy w tej samej rodzinie i to godne podkreślenia. W przyszłości niektóre rzeczy mogą sie zmienić, ale na dziś ścigamy się na tych samych warunkach”.

Niektórzy producenci Hypercarów – na przykład Porsche – zdecydowali się wystawiać w przyszłym sezonie we wszystkich wyścigach oprócz 24h Le Mans załogi dwuosobowe. Czy Ferrari rozważało taką opcję?

„To może sprawdzić się w wyścigach 6-godzinnych ponieważ zespoły z dwoma kierowcami mogą rozważyć różne strategie. My zdecydowaliśmy się na pozostanie przy trzyosobowych składach” – wyjaśnia Coletta.

Na podstawie: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi