KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Domenicali: Trwają prace nad rotacyjnym kalendarzem



Szef Formuły 1, Stefano Domenicali potwierdził, że seria wprowadzi rotacyjność europejskich rund od sezonu 2026.

Formuła 1 zyskała w ostatnich latach ogromną popularność, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, co przyczyniło się do zwiększenia liczby wyścigów w tym kraju do trzech.

Organizować rundy Formuły 1 chcą kolejne kraje, jak Malezja czy RPA czy miasta, jak Chicago. W 2026 roku do kalendarza wejdzie GP Madrytu, a tor w Barcelonie deklaruje walkę o przedłużenie swojej umowy. Możliwa jest również organizacja GP Argentyny, drugi wyścig w Arabii Saudyjskiej czy debiut Rwandy w kalendarzu.

Kalendarz nie będzie mógł być jednak powiększany w nieskończoność, a zespoły mówią, że obecne 24 rundy to maksymalna liczba, jaką mogą zaakceptować. Obecne Concorde Agreement mówi o maksymalnie 25 rundach w sezonie.

 

W związku z tym Formuła 1 wpadła na pomysł, by europejskie wyścigi, których obecnie jest 10 w kalendarzu, rozgrywać na przemian.

„Mamy do ogłoszenia pewne wieści, całkiem niebawem, dotyczące możliwości rotacji europejskich grand prix i pewnych innych opcji, które nadejdą później. To coś, co oczywiście niebawem ogłosimy” – mówi Domenicali, cytowany przez planetf1.com.

Według Domenicaliego, kwestia rotacyjnych wyścigów została dobrze przemyślana pod kątem finansowym i strategicznym.

„To prawda, że mamy duże zainteresowanie nowych, potencjalnych torów, które chcą zagościć w kalendarzu. Nasz wybór zawsze będzie zbalansowany pomiędzy konkretnymi korzyściami finansowymi, jakie możemy mieć i wzrostem na rynkach, które uznajemy za te z największym potencjałem” – mówi Domenicali.

Jakie tory może dotknąć owa rotacyjność? Niebawem kontrakty kończą się torom Spa, Monza, Zandvoort i Imola. Niemal pewne wydaje się, że rotacyjność dotknie Spa i Zandvoort. Pytanie co z wyścigami we Włoszech i niebawem w Hiszpanii.

Stefano Domenicali mówi, że obecny kalendarz Formuły 1 jest dobrze zbalansowany jeżeli chodzi o liczbę wyścigów.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi