KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Roman Biliński rehabilitacja

Biliński: Przez miesiąc nie czułem lewej nogi. Po kolejnym jechałem rundę FRECA



Przez długi czas w tym roku kariera Romana Bilińskiego wisiała na włosku. Polski kierowca opowiedział teraz o tym, jak przebiegał jego powrót do ścigania.

Roman Biliński doskonale zaczął sezon 2024, w cuglach wygrywając serię Formula Regional Oceania Championship. Swój trzeci sezon w serii FRECA też zainaugurował mocno, stając na podium już w drugim wyścigu. Łącznie w trakcie roku nie punktował w zaledwie jednym wyścigu, spośród tych, które ukończył.

Niestety, po zaledwie dwóch rundach FRECA, Biliński uczestniczył w wypadku samochodowym, w wyniku którego złamał dwa kręgi. Sytuacja była poważna.

„To było bardzo trudne. Złamałem dwa kręgi kręgosłupa i całkowicie straciłem czucie i możliwość ruchu w lewej nodze. Musiałem na nowo uczyć się chodzić. Przez miesiąc nie czułem lewej nogi. Nawet mimo tego że chodziłem, to można było wbić w nią nóż i uderzać, a ja bym nic nie powiedział. A miesiąc później już jeździłem w bolidzie na Imoli” – przyznaje Biliński w rozmowie z Janem Olejniczakiem, zamieszczonej na kanale YouTube dziennikarza.

 

Jak się okazuje, sprawa była na ostrzu noża – Biliński musiał wrócić do jazdy by mieć szanse na podpisanie kontraktu na sezon 2025.

„Musiałem ścigać się na Imoli żeby udowodnić zespołom Formuły 3, że jestem w stanie jeździć. Gdybym nie pojechał na Imoli, nie podpisałbym kontraktu na starty w Formule 3” – przyznaje Roman.

Kibice zastanawiali się, czemu po powrocie Biliński nie jeździ już z polską flagą. Odpowiedź okazała się dość prosta, a swój udział miały polskie przepisy PZMot.

„Musiałem uzyskać licencję medyczną, czego nie mogłem zrobić w Polsce bo nie pozwalano mi latać ze względu na moją nogę i plecy – to było zbyt duże ryzyko” – mówi Biliński.

 

„Kwestie medyczne musiałem zatem załatwić w Anglii, a Polska nie zezwala na angielskie badania do polskiej licencji. Musiałem więc szybko dostać brytyjską licencję – w ciągu kilku dni. Dopiero potem przyszło pozwolenie na lot, a następnie na jazdę. Ale od przyszłego sezonu wracam do polskiej flagi” – zapewnia Biliński.

Tak Biliński wracał do zdrowia. Kiedy wystartuje?

A jak wygląda kwestia nauki języka polskiego i ewentualnej gotowości do śpiewania Hymnu po wygranej w Formule 3?

„Oczywiście, że jestem przygotowany. Uczę się polskiego coraz więcej i więcej. Jestem dość nieśmiały, żeby mówić po polsku. Rozmawiam teraz trochę z tatą gdy się z nim widzę. Mieszkam we Włoszech od 2,5 roku i rozmawianie po włosku jest w porządku, gdy rozmawiam z moją dziewczyną, ale nie gdy rozmawiam z innymi. Muszę się poprawić i będzie w porządku” – stwierdził Roman, obiecując wywiad po polsku w trakcie sezonu 2025.

Całą rozmowę obejrzycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi