Być może te same ustawienia, które dały Pierrowi Gasly 3. pole na starcie do GP Las Vegas, przyczyniły się potem do awarii jego silnika.
Pierre Gasly był rewelacją kwalifikacji w Las Vegas. Zajmując 3. miejsce, osiągnął najlepszy wynik w karierze.
W wyścigu Gasly dobrze ruszył spod świateł, ale potem nie miał tempa i spadał w klasyfikacji, nadal mając jednak szanse na wysokie punkty, bardzo potrzebne jego ekipie.
Zbyt agresywnie?
Niestety, na 15. okrążeniu w aucie Alpine doszło do awarii jednostki napędowej.
[Nobody liked that]
Pierre Gasly’s stunning qualifying effort came to nothing after he dropped out of the race 💔#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/2nQNG7SbmP
— Formula 1 (@F1) November 25, 2024
Po kwalifikacjach Gasly przyznawał, że w jego aucie zastosowano bardzo agresywne ustawienia, maksymalizujące prędkości na prostych. Dzięki temu auto było trudne do prowadzenia w zakrętach, ale na prostych było bardzo szybkie.
Dane sugerują, że Gasly w wyścigu mógł paść ofiarą takiej strategii. Tuż przed awarią jego auto osiągnęło aż 361 km/h dzięki systemowi DRS oraz tunelowi aerodynamicznemu. Obroty silnika na ósmym biegu doszły do aż 12,937 tys. i wówczas doszło do awarii silnika.
Jak sugeruje profil FDataAnalysis na Twitterze, krótki ostatni bieg w aucie Alpine mógł przyczynić się do zbyt dużego obciążenia silnika.
Unbelievable: the slipstream made Gasly’s Alpine self-destruct!💥(Not his fault)
⚫️Lap 13 (Reference)
🟣Lap 14 (Failure)He got a strong tow from TSU, reaching 361km/h under DRS: the engine reached 12937rpm in 8th gear, then exploded! (Speed dropping, no power afterwards)
The… pic.twitter.com/pSIL24Wwmp
— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) November 25, 2024